Gå til innhold

Utvide nett

Anbefalte innlegg

Hei, Har ett modem/router (noe dritt som er med leverandøren, Inteno noe)

stående i stua i første etasje, det fungerer greit nok som trødlåssignal i første etasjen, men på rommet mitt i andre etasje har jeg ikke signal, så jeg skulle gjerne hatt trådløst nett der og, så jeg lurer egentlig på hva som er den billigste måten å få nett der på og, har en cat5 som går fra modemet nede til rommet mitt, (til stasjonær pc) er det mulig å koble en router til den? hørt det ikke var en bra løsning..

sett på de dingsene du bare plugger inn i stikkontakten som vil bruke strømnettet som ''antenne'' fungerer dette bra?

takker for svar :)

Endret av skrujern123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Har ett modem/router (noe dritt som er med leverandøren, Inteno noe)

stående i stua i første etasje, det fungerer greit nok som trødlåssignal i første etasjen, men på rommet mitt i andre etasje har jeg ikke signal, så jeg skulle gjerne hatt trådløst nett der og, så jeg lurer egentlig på hva som er den billigste måten å få nett der på og, har en cat5 som går fra modemet nede til rommet mitt, (til stasjonær pc) er det mulig å koble en router til den? hørt det ikke var en bra løsning..

sett på de dingsene du bare plugger inn i stikkontakten som vil bruke strømnettet som ''antenne'' fungerer dette bra?

takker for svar :)

Hvis du har nettverksuttak som går rett opp til rommet ditt kan du jo bare kjøpe inn en trådløs ruter og sette opp et nytt aksesspunkt?

En mer elegant løsning er jo sette opp et WDS Mesh-nettverk, men det er litt mer jobb og koster litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...