skrujern123 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Hei, Har ett modem/router (noe dritt som er med leverandøren, Inteno noe) stående i stua i første etasje, det fungerer greit nok som trødlåssignal i første etasjen, men på rommet mitt i andre etasje har jeg ikke signal, så jeg skulle gjerne hatt trådløst nett der og, så jeg lurer egentlig på hva som er den billigste måten å få nett der på og, har en cat5 som går fra modemet nede til rommet mitt, (til stasjonær pc) er det mulig å koble en router til den? hørt det ikke var en bra løsning.. sett på de dingsene du bare plugger inn i stikkontakten som vil bruke strømnettet som ''antenne'' fungerer dette bra? takker for svar Endret 17. november 2014 av skrujern123 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hei, Har ett modem/router (noe dritt som er med leverandøren, Inteno noe) stående i stua i første etasje, det fungerer greit nok som trødlåssignal i første etasjen, men på rommet mitt i andre etasje har jeg ikke signal, så jeg skulle gjerne hatt trådløst nett der og, så jeg lurer egentlig på hva som er den billigste måten å få nett der på og, har en cat5 som går fra modemet nede til rommet mitt, (til stasjonær pc) er det mulig å koble en router til den? hørt det ikke var en bra løsning.. sett på de dingsene du bare plugger inn i stikkontakten som vil bruke strømnettet som ''antenne'' fungerer dette bra? takker for svar Hvis du har nettverksuttak som går rett opp til rommet ditt kan du jo bare kjøpe inn en trådløs ruter og sette opp et nytt aksesspunkt? En mer elegant løsning er jo sette opp et WDS Mesh-nettverk, men det er litt mer jobb og koster litt mer. Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 Tips til en billig router som gjør jobben a ? trenger vel bare 2-3 datauttak og trådløst nett i et lite rom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå