ericc2233 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Vet ikke hvor mange av dere der ute som har dette hovedkortet. men vi kunne jo hjelpe hverandre med ting til dette kortet.. feks optimale biosinnstillinger,hardware som passer og ikke passer,osv u name it! Vennlig hilsen Eric Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Er jo bare å spørre. Her får man jo hjelp uansett hva slags hovedkort man har. Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 hei cola boks. hvordan er innstillingene dine i bios?er det noe jeg burde sjekke som kan ha innvirkning på ytelsen på dette kortet? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Tja. Det jeg kommer på nå er: Performance mode: Turbo Performance Acceleration mode: Enabled Det skal vel "booste" systemet noe. Ellers så går jeg ikke rundt å husker alle bios innstillinger. Så da er det bedre å spørre om noe mer konkret. Lettere å svare da. Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 okay skal sjekke d. her er en side hvor mange som har vårt hovedkort skriver inn. sjekk d ut. techsupportforum Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 overklokka cpu'n min til 3.6 nettopp.. idle er den 40 grader :-) Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 3.6 Ghz på luftkjøling? Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 ja orginal vifte.. har ikke testa den skikkelig ..surfa i 10min og sjekka tempen etter d og den var da 40-41 grader Lenke til kommentar
Slafsehund Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 kjørte min 2,6 @ 3,4 på luft kjøling en stund men det var før vapoen kom, den blir varm etter mange timer med spilling Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Postet denne i en annen tråd: Jeg har et Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort med innebygd Raid-kontrollere. Hvordan skal jeg koble på to S-ATA disker i RAID-0 slik at jeg får best mulig ytelse. Jeg har også to ATA-disker som skal kobles i RAID-0, er det best å bruke den innebygde kontrolleren på disse diskene også (må jeg i så fall ha en overgang til S-ATA), eller er det best å bruke en PCI Raid-kontroller (har et Promise TX-kort liggende). Har ikke helt skjønt hvordan den innebygde Raid-kontrolleren virker på dette kortet... Wintel Fikk følgende svar fra KriB: Ingen vits i å investere i SATA-konvertere for å kople på IDE- disker hvis ikke du vil ha alle diskene i samme RAID 0, noe som vel ikke er å anbefale, de vil jo senke ytelsen på SATA diskene dine. Bruk Promise-kortet ditt, du. Er det noen som vet hva som er den optimale konfigureringen av Raid-oppsett (skal ha to raid-0, ett med to S-ATA disker og ett med to ATA-disker) Lasse Lenke til kommentar
Ronnie Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg installerte mitt nye ASUS P4C800-E igår, installeringen gikk forsåvidt greit. Men jeg har et problem, når jeg slår på maskinen kommer det en Post melding om at jeg har installert ny CPU og at jeg må trykke F1 for å konfigurere den nye CPU'en. Når jeg går inn i BIOS og setter default på CPU verdiene og trykker lagre på verdiene og tror at nå er det iorden. Men neste gang jeg starter maskinen kommer samme Post melding igjen. Det virker som at hver gang jeg starter maskinen så tror MB at jeg har ny CPU. Er det noe jeg gjør feil, har noen en ide om hva jeg kan gjøre. Ronnie Lenke til kommentar
magneto Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 ja orginal vifte.. har ikke testa den skikkelig ..surfa i 10min og sjekka tempen etter d og den var da 40-41 grader Og min som ikke er stabil med vannkjøling engang. Hva gjør jeg feil? Har jo volt på 1,67! Det er mer en jeg vil ha. Me etter litt spilling så klikker den. Fryser og restarter. Ser er blescreen i bakgrunnen da. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Her er noen innstillinger i bios, som øker minnehastigheten en del. Dram Idle Timer= Infinite Dram Refresh Rate= 64usec Økte scoren i Memory Bandwidth Benchmark i Sandra fra 5400 til 5900. Kjørte da med Performance Acceleration Mode= Enable. Lenke til kommentar
simes Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Vil bare si at temperaturmåleren på dette HK er helt på jordet. Den er ca. 10 grader under hva den skal være. Så 40 grader med luft er nok i realiteten 50 grader.. Dette er i hvert fall min erfaring etter å ha byttet HK fra Epox til Asus. Også får jeg f/*en ikke nettverket til å fungere på dette kortet?! Windows oppfatter ikke den driveren jeg laster ned som en driver. Noen som har prøvd det? Jeg har nemlig ikke cd'en, for den får man jo ikke med når Komplett selger demobrukt....... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg har også funnet ut at den må vise for lite. I bios viser den 37.5 grader, mens i Windows viser div. programmer 28-29 ved idle. Men har ingen problemer med nettverkskortet. Fungerer utmerket her. Har du instalert Intel Chipset Software Installation Utility? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå