Lmthaman Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg lurte på om noen kunne gi meg tips til et eller annet program eller en tjeneste jeg kan bruke til å logge pingen min. Har et nett som jeg opplever er ustabilt, har brukt cmd for å logge, men opplever at cmd er litt vel begrenset. pingen min kan ligge jevnt på 30-50 ms for så plutselig gå opp i 2000ms i 5-30 sekunder. Skulle gjerne hatt noe å logge ping med(gjerne med timestamp) så jeg har litt mer å vise til når jeg kontakter nettlevrandøren. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Når du sjekker i cmd, sjekker du både ruteren og en nettside? For å se om det er ruteren eller om det er videre. Når du har lagg, kan du skrive "tracert www.vg.no" for å se hvor det skjærer seg Lenke til kommentar
Lmthaman Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 Når du sjekker i cmd, sjekker du både ruteren og en nettside? For å se om det er ruteren eller om det er videre. Når du har lagg, kan du skrive "tracert www.vg.no" for å se hvor det skjærer seg Jeg har trådløst bredbånd, ca 1 km fri sikt(det er noen trær i mellom, men jeg ser senderen på sommeren når det er masse blader på trærne) fra sender til min antenne/modem. Kjører fra antenne til egen ruter nå(rt ac66u) Har prøvd å kjøre kabel fra antenne til datamaskinen, problemene var der fortsatt. Har prøvd å bytte kabel fra antenne til ruter, problemene var der fortsatt. Har inntrykk av at problemene er mer til stede når det er regn og vind, men oppdager like fult lagg når det er tørt og vindstille, men kanskje ikke like mye/ofte. Problemene jeg opplever vil jeg si er ganske ustabile i forhold til når på døgnet jeg har mest problemer, noen ganger er det problemfritt på dagtid og masse lagg på ettermidag/kveld, andre ganger er det motsatt. Lenke til kommentar
Lmthaman Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 txt fil med ping www.vg.no /100 lagt på dropbox Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 ping 192.168.1.1 -t for å sjekke om det er mellom PC og Ruter problemet er. Lenke til kommentar
Lmthaman Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 Skal sjekke det så fort jeg kommer hjem. Kan også nevne at naboen min som bor ca 20 meter unna har nett fra samme leverandør, har prøvd å kjøre "ping www.vg.no /n 100" der med tilsvarende resultater som de jeg får hos meg. Jeg har også vært i kontakt med leverandør om dette tidligere, de har byttet antenne/modem hos meg, men ikke hos naboen. Problemene er der like fult for begge, forskjellen er vel at jeg spiller en del det gjør ikke naboen, mer problematisk med lag spikes når man spiller, enn når man bare leser diverse nettaviser etc. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Nå kjenner jeg egentlig bare til linux verktøy. Men ser at det finnes noen verktøy som har blitt portet over. WinMTR vil typisk være bra for å logge tap på tilkoblingen. Eventuelt hvis du takler litt mer jobb, kan du eventuelt prøve smokeping. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 #Sett hva som skal telles som høy ping $lag = 100 #Sti til fil $path = "C:\Temp\pingtest.log" $pingCheck = New-Object System.Net.NetworkInformation.Ping while (!$host.ui.rawui.keyAvailable){ $i = $i + 1 #Bytt ut ipen nedenfor for å teste mot ditt nett sin første linje. [int]$respond = $pingCheck.Send("158.38.166.224") | Select-Object -ExpandProperty RoundtripTime if ($respond -gt $lag ){ $time = Get-Date -Format HH:mm" "dd.MM.yyyy $tilLog = "$time Høy ping: $respond $i" | Out-File $path -Append write-host "Høy ms" $respond } elseif ($respond -eq "0"){ write-host "Packedge dropped "$respond $tilLog = "Package dropped $respond $i" | Out-File $path -Append } else { write-host "Lav MS "$respond } } PowerShell script jeg lagde for noen år siden. husk å aktivere powershell execution. Kjører "litt" raskere enn CMD. Lenke til kommentar
Lmthaman Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 kjørt ping pc ->ruter og pc-> antenne/modem ingen problemer der. kjørt ping på hjemmesiden til nettleverandør rett etter begge, der var det de vanlige hoppene som kommer når jeg også pinger vg. kjører winmtr nå, 2% tap på 5000 sendte, ping snitt på rundt 350 på grunn av noen veldig høye. Skulle gjerne vist hva som forårsaker de spiksene jeg opplever. Lenke til kommentar
Lmthaman Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 #Sett hva som skal telles som høy ping $lag = 100 #Sti til fil $path = "C:\Temp\pingtest.log" $pingCheck = New-Object System.Net.NetworkInformation.Ping while (!$host.ui.rawui.keyAvailable){ $i = $i + 1 #Bytt ut ipen nedenfor for å teste mot ditt nett sin første linje. [int]$respond = $pingCheck.Send("158.38.166.224") | Select-Object -ExpandProperty RoundtripTime if ($respond -gt $lag ){ $time = Get-Date -Format HH:mm" "dd.MM.yyyy $tilLog = "$time Høy ping: $respond $i" | Out-File $path -Append write-host "Høy ms" $respond } elseif ($respond -eq "0"){ write-host "Packedge dropped "$respond $tilLog = "Package dropped $respond $i" | Out-File $path -Append } else { write-host "Lav MS "$respond } } PowerShell script jeg lagde for noen år siden. husk å aktivere powershell execution. Kjører "litt" raskere enn CMD. Det der lå dessverre et stykke utenfor hva jeg skjønner meg på. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Sånne "ping spikes" har jeg også på 3g oppkoblingen på hyttene. Tror ikke det er så fryktelig mye man kan gjøre med det. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 #Sett hva som skal telles som høy ping $lag = 100 #Sti til fil $path = "C:\Temp\pingtest.log" $pingCheck = New-Object System.Net.NetworkInformation.Ping while (!$host.ui.rawui.keyAvailable){ $i = $i + 1 #Bytt ut ipen nedenfor for å teste mot ditt nett sin første linje. [int]$respond = $pingCheck.Send("158.38.166.224") | Select-Object -ExpandProperty RoundtripTime if ($respond -gt $lag ){ $time = Get-Date -Format HH:mm" "dd.MM.yyyy $tilLog = "$time Høy ping: $respond $i" | Out-File $path -Append write-host "Høy ms" $respond } elseif ($respond -eq "0"){ write-host "Packedge dropped "$respond $tilLog = "Package dropped $respond $i" | Out-File $path -Append } else { write-host "Lav MS "$respond } } PowerShell script jeg lagde for noen år siden. husk å aktivere powershell execution. Kjører "litt" raskere enn CMD. Det der lå dessverre et stykke utenfor hva jeg skjønner meg på. Trykk på windows tasten på maskinen, å søk etter PowerShell, start denne som admin og skriv set-executionpolicy bypass Trykk på Windowstasten en gang til å søk etter PowerShell ISE hvis du ikke finner ISE må du kanskje aktivere det via Legg til windows funksjoner. kopier koden over lim det inn i ISE, så trykker du bare play. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå