Storm Truck Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Ser tydeligvis ut som at jeg har støtt på et lite nøt som er vanskelig å knekke. Først og fremst så er dette snakk om min Laptop som jeg bruker på ferie turer og når jeg er på farten. Jeg skal ta det hele fra begynnelsen. Etter at jeg hadde brukt maskinen litt i går kveld så satt jeg den på dvalemodus som jeg bruker vanligvis å gjøre veldig ofte slik at jeg slipper å starte opp den helt fra bunnen hele tiden. Så når jeg slo den på igjen i dag så begynte problemet å komme helt uten videre. MERK, jeg har ikke oppdatert Windows, eller installert programmer eller driver før dette skjede. Windows taskbar sluttet å virke, altså jeg kunne ikke trykke på ikoner, jeg kunne også ikke flytte på forskjellige "vinduer" av nettleser, dokumenter osv og kunne ikke lukke applikasjonen fordi ingenting skjede (Men jeg kan fortsatt Alt+Tab og trykke på Windowsknappen for å få menyen oppe), høyreklikker kunne jeg heller ikke både på taskbar og i skrivebordet og jeg kunne ikke flytte eller trykke på ikoner i skrivebordet. Tilfeldigvis så er det en annen maskin i hus som har akkurat fått det samme problemet, bare noen dager før (Ikke min egen maskin). Jeg har blant annet prøvd å restarte maskinen og det fungerte ikke. Jeg prøvde å gjenopprette systemet ca 1 måned tilbake og det fungerte i 5-10 minutter før dette skjedde igjen. Og så har jeg nå lastet ned de nyeste WIndows oppdateringene, hittil har det ikke skjedd noe men så langt har det bare gått 10 minutter så er fortidig å si. Så derfor håper jeg at noen har en løsning på dette, som sakt så er det snakk om Windows 8.1 Om noe av det jeg sa ble uklart så er det bare å si ifra! Laptop: Asus (Legger til modell navnet i ettermiddag) Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 Har i grunn scanet for virus både med Malwarebytes og BitDefender uten å finne noe så er litt usikker, laster ned veldig lite på laptopen (Det er stasjon pc sinn jobb) og syntes det var et litt merkelig tidspunkt om det er et virus. Men man vet jo aldri, ser ingen tegn til det i alle fall, siden det med at taskbar henger seg opp har skjedd til mange før tydeligvis. En venn av meg sa at han hadde det problemet og så fjernet han et program eller oppdaterte det og da løste problemet seg for han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå