VictoriaCaroline96 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hei alle sammen!Vi er seks elever fra Breivang VGS i Tromsø som går andre året på Medier og Kommunikasjon. Vi har en skoleoppgave hvor vi skal lage en kortfilm og vi har bestemt oss for å lage en dokumentar om holdninger mot homofili. I tillegg til intervjuer trenger vi også svar fra ungdom i hele Norge. Det er her dere kommer inn! Vi vil stille dere noen spørsmål og bruke deres svar (ANONYMT) i en statistikk som vil være med i filmen. Spørsmålene:1) Føler du deg akseptert for den du er?2) Møter du mange negative holdninger på grunn av din legning?3) Er du religiøs? Hvilken religion?Til slutt må du skrive hvilket fylke du er fra, ellers kan ikke svaret ditt brukes i statistikken!Tusen takk Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Er det slik at det er forbeholdt homofile og svare? Tror ikke det er kjempemange av dem her inne, men det er noen. Lenke til kommentar
VictoriaCaroline96 Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 Ja, det er kun forbeholdt homofile å svare siden det er det dokumentaren skal handle om! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 At religion blandes inn får det hele til å høres fishy ut. Men jeg er noget mere sketisk enn gjennomsnittsmennesket til det meste så jeg tar sikkert feil Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 At religion blandes inn får det hele til å høres fishy ut. Men jeg er noget mere sketisk enn gjennomsnittsmennesket til det meste så jeg tar sikkert feil Hvorfor blir det fishy av at religion blandes inn? Nå har jeg ikke sjekket det opp veldig grundig, men et raskt google-søk tilsier jo at det er en viss sammenheng mellom religiøsitet og holdninger til homoseksualitet (Pews Research, Wikipedia). Da er det naturlig å ha det som en faktor. Eller misforstår jeg deg? Bør kanskje nevne at jeg muligens lider av et lite bias mot religion da. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg ville spurt på gaysir forumet. Lenke til kommentar
jshoel Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 (endret) 1) Føler du deg akseptert for den du er? Ja2) Møter du mange negative holdninger på grunn av din legning? Nei3) Er du religiøs? Hvilken religion? Nei Fylke: Østfold Endret 22. november 2014 av X-Qlusive Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Hm... skeptisk... hvis dere får la oss si 10 svar da. Er det tilstrekkelig med deltagere for å få en gyldig statistikk? Det går an å regne på dette. Hvor mange detagere dere må ha. Anta at 40% homofile er religiøse. Du "intervjuer" 10 homofile. Hvis det stemmer at det er 40% som er religiøse - hva er sannsynligheten for å få 40% religiøse på undersøkelsen? Sannsynligheten for å få 4 av 10 er 3^6/4^10*(10*9*8*7/1/2/3/4) = 15%. Så hvis 40% er religiøse og du intervjuer 10 er det bare 15% sjanse for at du får rett svar. Hvis du aksepterer litt slingringsrom i undersøkelsen, og sier det er greit om du får 1 mer eller 1 mindre, så blir det noe annet. Da er det 3 av 10, 4 av 10 eller 5 av 10. Da får du "rett svar" med 45% sannsynlighet (etter mine beregninger). Hvis du øker antall intervjuer øker sannsynligheten for korrekt svar, med en viss margin. (Med forbehold om feil.) Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 1) Føler du deg akseptert for den du er? Ja 2) Møter du mange negative holdninger på grunn av din legning?Ikke mye, men litt! 3) Er du religiøs? Hvilken religion? Kristen Møre og Romsdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg