atletico1 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har i lengre tid hatt problemer i XP home med at noen filer og mapper ikke lar seg slette. Blir nektet tilgang til filer og mappe. Filene er ikke i bruk og er ikke skrivebeskyttet. Feilsøking og reparasjon av HD hjelper ikke. Har søkt på Google og sett at flere andre har samme problem.Har prøvd diverse tips og spesielt programmer som skal kunne slette filer og mapper, men uten hell. Noen av programmene prøvde t.o.m. og gå inn i DOS ved oppstart for å slette filene , men nei da. Nå i de seneste har et nytt problem utviklet seg, JPG fotofiler vil ikke vise seg i Windows forhåndsvisningsprogram, lar seg heller ikke åpne i e.g. Paint, Irfan view, Photoshop. Beskjeden i Irfan view er "cant read file header" Unknown file format. " Problemet er at det først gjaldt bare et par tre bilder i en mappe, de andre JPG filene er OK. I dag har min datter jeg fått en hel mappe med uleselige JPG filer. Og hun hadde allerede slettet bildene i kamera. Hadde det vært en gjennomgående feil på alle filer hadde det vært lettere å finne ut av ? , men når bare noen filer er problematiske blir det værre. At man ikk ekan få slettet "tomme mapper og små filer betyr ikke allverden, verre blir det når man ikk ekan se på JPG filer. Har nesten alle oppdateringer til Sp.1 for XP (kanskje er det her problemet ligger). Noen som har tips til løsninger. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Har samme problemet visst jeg har lastet ned spill osv... Pleier og hjelpe og omstarte pc'en... Eller bare vente litt.. Av en eller annen grunn pleier det og funke da... Lenke til kommentar
QuZiLLioN Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Du kan også prøve å gå inn i sikkerhetsmodus, det kan også fungere siden win da bruker så få programmer fungerer bare hvis det er et program som har "gjort krav" på mappen eller no' Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 hadde også samme problemet her om dagen, innholdet ble sletta men ikke mappa. det jeg gjorde var å legge inn en annen fil i mappa så sletta jeg mappa da gikk det fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå