Gå til innhold

PC - lett bruk - bygge selv eller kjøpe ferdig?

Anbefalte innlegg

Jeg kommer snart til å få i oppdrag å fikse en stasjonær-pc til noen bekjente.

Jeg heller mot den ene siden, men ønsker ikke å røpe hvilken.

Noen kriterier:

- Budsjett: ca. 5000 kr (dette inkluderer ikke skjerm, mus, tastatur).

- Oppgraderingsbehovet vil være mer eller mindre ikke-eksisterende.

- CPU: Ser for meg i5 / i3, 4. generasjon.

- Ram: Min. 4GB.

- Trådløst nettverk.

- SSD (16GB mSata er ok).

- Lagringsplass: Min. 1TB.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vil nok være litt overkill per dags dato, men denne PCen skal leve i noen år, da er det greit å ha litt å gå på. Ingenting er avgjort, i5-en virker hyggelig i forhold til pris / ytelse.

Bruksområdet er lett, ingen spilling eller tung redigering.

http://www.siba.no/data-nettbrett/stasjonar-pc/hp-500-280eo-113417 - en mulig kandidat.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Det som er dritt med ferdigbyggde hp'er og lignende er at det er vanskeligere og rengjøre og de bruker de billigste viftene som finnes. Men vis pc'en er på 2 timer til dagen holder den sikker lenge nok.

Det var en hyggelig pris på den hp'en, du finner sikkert en billigere uten skjermkort også siden det høres ut så du ikke trenger det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bytting av deler vil være lite aktuelt.

For eksempel om du røyker eller har dyr i hus og dette kommer inn i vifter eller strømforsyning. Ender dette med at strømforsyningen ryker er det ikke like lett som bare å finne en ny strømforsyning på nett da de har noen irriterende koblinger som du ikke vanligvis finner på "normale" strømforsyninger. Dette blir da heller ikke dekt av garanti, da sitter du med skjegget i postkassen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mine foreldre er dessverre stor røykere vil jeg nå si :/

Min far hatt hatt en Psu inne der siden 08 og byttet den ut for noen uker siden da det ble gpu oppgradering, aldri renset elns, fungerer fint forsatt, bare at den lukter noe innih¤#"%& vondt^^

TS: I5 vil holde endel lenger vil jeg nok tro. sterkere hw har en tendens til det^^

Lenke til kommentar

Bytting av deler vil være lite aktuelt.

For eksempel om du røyker eller har dyr i hus og dette kommer inn i vifter eller strømforsyning. Ender dette med at strømforsyningen ryker er det ikke like lett som bare å finne en ny strømforsyning på nett da de har noen irriterende koblinger som du ikke vanligvis finner på "normale" strømforsyninger. Dette blir da heller ikke dekt av garanti, da sitter du med skjegget i postkassen.

Det er et godt poeng, men det vil ikke ramme dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...