AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Vet ikke hva som skjedde med forrige posten,men ja,dette er en sutretråd,om du ikke vil høre på sutring så ikke les videre. Jeg er nå 20 år (Mann) og føler at livet mitt er over. Jeg har fullført videregående med relativt lavt snitt og tok et år på folkehøgskole. Jeg har så godt som ingen venner og er veldig redd for framtiden. Jeg planlegger å ta opp fag slik at jeg kan søke meg inn på studier men er så redd for å ikke komme inn. Jeg føler at jeg er så langt bak folk som allerede har begynt på studiene sine. Jeg kan ikke ta eksamenene før i Mai og blir deprimert av å tenke på at jeg ikke kommer inn. Har nok pga alderspoeng nesteår ifølge fjordårets opptak men føles så langt unna. Jeg har søkt jobb siden jeg var 18 og enda ikke fått noe jobb. Jeg føler at jeg ikke er verdt en dritt og at jeg ikke kommer til å utrette noe i livet. Er en bums som ikke klarer å få seg jobb engang. Har 50.000 kr i lån fra lånekassen og har ikke midler til å betale det ned. Bor hjemme hos foreldra mine og føler at jeg må ut herfra for jeg føler meg som om jeg er for mye bry for dem. De sier at de ikke har noe problem men for meg er det et problem. Føler meg veldig lite selvstendig og føler som om jeg er et stort kjøttstykke som er i veien for dem Har ikke hatt noe flaks innenfor datefronten heller,føler meg stygg og uattraktiv. Har ikke hatt mitt første kyss engang. Har så stor angst for hva som vil skje i framtiden om jeg vil være en 30 år gammal fyr som bor hjemme uten noe dame eller noen form for framtid. Er deprimerende å høre at folk har hatt dame,er på studier osv mens jeg virker som om jeg ikke kommer til å utrette noen ting. Kanskje jeg bare overreagerer og problemmene mine ikke er så store,men for meg virker det som hele verden min går under. Hvis noen her ser lys i enden av tunnellen her,da er du faen meg god. Anonymous poster hash: 45cda...8e8 edit: slo sammen de to postene Endret 17. november 2014 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg er nå 20 år (Mann) og føler at livet mitt er over. Jeg har fullført videregående med relativt lavt snitt og tok et år på folkehøgskole. Jeg har så godt som ingen venner og er veldig redd for framtiden. Anonymous poster hash: 45cda...8e8 Må være en kjempetrist folkehøgskole om du gikk ett helt år og ikke fikk venner der. Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Å være lykkelig er et valg man tar. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Å være lykkelig er et valg man tar. Det er lett for deg å si, men helt umulig å se når man er deprimert og ikke vet hva man skal gjøre med livet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Å være lykkelig er et valg man tar. Kanskje for noen. Men først og fremst tror jeg det der er en sånn historie som vinnere forteller for å få verden til å virke rettferdig. 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Å være lykkelig er et valg man tar. Kanskje for noen. Men først og fremst tror jeg det der er en sånn historie som vinnere forteller for å få verden til å virke rettferdig. Om verden hadde vært rettferdig hadde vi ikke hatt vinnere, bare en gjeng med tapere. Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Å være lykkelig er et valg man tar.Det er lett for deg å si, men helt umulig å se når man er deprimert og ikke vet hva man skal gjøre med livet.Så finn ut av det. Eller forventes det at å deppe sammen med flere vil gjøre ting bedre? Depresjon i verdens beste samfunn er så jævla idiotisk. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Om verden hadde vært rettferdig hadde vi ikke hatt vinnere, bare en gjeng med tapere. ...eller en gjeng med vinnere. Så finn ut av det. Eller forventes det at å deppe sammen med flere vil gjøre ting bedre? Depresjon i verdens beste samfunn er så jævla idiotisk. Hvis du aldri noen gang har vært deprimert, eller ikke klarer å relatere og føle empati til de som lider av depresjon, synes jeg du bare kan holde deg unna tråder som omhandler problemet. Edit: dobbelpost Endret 17. november 2014 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Om verden hadde vært rettferdig hadde vi ikke hatt vinnere, bare en gjeng med tapere. ...eller en gjeng med vinnere. Det lar seg naturligvis ikke gjøre. kommunismen har visst at det ikke står i stil med vår natur. Enkelte klarer å gjøre noe utav seg, de fleste får det ikke til. I den grad dem i det hele tatt prøver. 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hvorfor er det så viktig å være lykkelig? Tullete å prøve å "bli" lykkelig. Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Mitt beste tips er å begynne på en skikkelig kampsport (boksing, mma, muay thai, kickboxing osv.) og gå minst en kamp. Kampsport er veldig mye mentalt. 1 Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Hvis du aldri noen gang har vært deprimert, eller ikke klarer å relatere og føle empati til de som lider av depresjon, synes jeg du bare kan holde deg unna tråder som omhandler problemet. Vet du hva, jeg tror det er omvendt. Du konkretiserer problemet og forsterker det ved å starte å deppe sammen med trådstarter. Endret 17. november 2014 av Tvillingsjel Quote-pyramide Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hvorfor er det så viktig å være lykkelig? Tullete å prøve å "bli" lykkelig. Maslow's hierarchy of needs. Det er en ideologi vi mennesker har om at dersom man har faktor X & Y vil livet forbedres på enkelte måter. Maslow forklarer og forenkler dette til ett forståelig nivå. Dem som har oppnådd dette er per saying lykkelige. At oppfatningen at perfekt utsende og familie er lykkelighet er i grunn en modernisert modul for å skape ett mer korrekt bilde i forhold til samfunnet sin utvikling. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Hvis noen her ser lys i enden av tunnellen her,da er du faen meg god. Anonymous poster hash: 45cda...8e8 Kanskje lyset man til slutt ser i enden av tunnelen er et motgående tog? Noe mindre flåsete... Det er mange studier som ikke har opptakskrav, samtidig som man kan få seg en solid utdanning. Dersom det er venner du ønsker deg, så er det å utvide sin sosiale omgangskrets en god mulighet. Det klassiske eksempelet er da å starte med ny hobbyer (helst noe som kan interessere deg i utgangspunktet). Hvorfor er det så viktig å være lykkelig? Tullete å prøve å "bli" lykkelig. <a data-ipb="nomediaparse" data-cke-saved-href="http://en.wikipedia.org/wiki/Maslow" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Maslow" s_hierarchy_of_needs"="">Maslow's hierarchy of needs. Det er en ideologi vi mennesker har om at dersom man har faktor X & Y vil livet forbedres på enkelte måter. Maslow forklarer og forenkler dette til ett forståelig nivå. Dem som har oppnådd dette er per saying lykkelige. At oppfatningen at perfekt utsende og familie er lykkelighet er i grunn en modernisert modul for å skape ett mer korrekt bilde i forhold til samfunnet sin utvikling. Link direkte til hierarkiet til Maslow. Nå kan det jo argumenteres for at det å ha en god familie kan tilfredsstille de fire første nivåene i hierarkiet. Edit: dobbeltpost Endret 17. november 2014 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Familie er ikke en del av vårt primære behov, det er derimot tilhørighet, noe mange assosierer med familie. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Ja, og det er derfor jeg sa at en familie kan tilfredsstille blant annet det behovet. Det må ikke tilfredsstille det, og det er selvfølgelig andre ting som også kan tilfredsstille det. Men familie er en mulighet. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Dette er kanskje en sutr Anonymous poster hash: 45cda...8e8 Er også deprimert, men har en god periode. Det må væred noe du er skikkelig deprimert over men du ser ikke hva du er trist av. Riktignok beskriver du noen årsaker som du blir deprimert av. Men jeg tror ikke det er de sakene. Du må finne ut av hva som gjør deg veldig nedfor og løser du det problemet så virker de andre sakene bare som bagateller. Jeg har vært såkalt deppa når jeg opplever noe motgang. Men det var fordi jeg ikke ante hva hovedproblemet mitt var. Når jeg fant det ut og løste det så reagerte jeg ikke på de andre tingene som tidligere gjorde meg sinna og deprimert. Du får ha lykke til. Endret 17. november 2014 av tsetsefluen Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Muligheter er ikke ett behov. Det burde derfor være eksludert av selve pyramiden. Ikke at det er spesielt relatert til tråden og løser trådstarter sitt problem. Diskutere Maslow har blitt prøvd på forumet her før, riktignok i politikk delen. Det gikk over stokk og stein, mildt sagt. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hmm, jeg tror vi snakker litt forbi hverandre her. Men vi kan godt la det ligge, og heller snakke om depresjon. Når vi er inne på temaet, så må jeg nesten lenke til denne artikkelen om depresjon på Hyperbole and a Half, for så å spørre om vi nå snakker om klinisk depresjon eller at man er litt deppa? Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Det er ikke lett å være deprimert. Man mister tiltakslysten og føler at man ikke er verdt noe. Alt blir et ork og man føler kanskje at man ikke har oppnådd noe i livet. Da er det lett å glemme at: - 20 er ingen alder. Du har god tid til å gå på skole og til å bli noe. Om du bor hjemme når du går skole, så sparer du boutgifter. Jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg vil bli, men jeg jobber... - Har du forsøkt å gå innom vikarbyrå for å få jobb? Det kan være kortvarig, men en start er en start. Viktigste er å komme seg ut i jobb. - Det er mange som er både ukysset og jomfru til de er 20 og vel som det. Jeg vet om flere (og nei, det gjaldt ikke meg). Poenget mitt er at det kan løses før du vet ordet av det. - Selv om det er tungt å bo hjemme hos foreldrene dine for deg, så elsker de deg og vil det beste for deg. Har selv måtte flytte hjem til foreldrene mine da jeg var 22 og jeg følte meg ikke helt på topp selv, men det var ikke for alltid! Jeg vet en del om depresjon og de tingene du skriver om og du må gjerne skrive en pm til meg om du vil ts. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå