Chomonbabe Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Fikk i starten av året en hest som ikke kunne brukes i trav, hesten lå ute med en annonse om at hvis den ikke fikk nytt hjem snarest ville den gå til slakt. Tok til meg denne hesten å hadde den vell i 5 mnd før den begynte å bukke, steile, sparke etter deg om du prøvde å ta i beina på den. Hadde hovslager på denne hesten som nekta å komme igjen for hesten hadde store problemer med å bli tatt på bakbeina. Tok alt dette opp med vetrinær som begynte å tenke i baner av sprøyting av bein helt til jeg gav beskjed om at hesten alt var blitt sprøytet i den aktuelle fot. Da ville ikke vetrinæren røre den foten å anbefalte meg på det sterkeste å avlive for den hadde det ikke godt utifra det jeg hadde fortalt. Fikk denne hesten med store lovnader om at eierskifte papirer var på vei fra dag 1! disse er enda ikke dukket opp nesten 1 år senere. Ingen kontrakt. Å nå truer tidligere eier om å reise erstatnings krav mot meg fordi jeg avlivde hesten. Jeg hadde alle papirer på hesten men den sto IKKE i mitt navn grunnet disse eierskifte papirene.. Så spørsmålet mitt er som følger: Hvem av oss har drite på leggen her? Kommer de noen vei juridisk med dette? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Har du noe som helst skriftlig som viser til at hesten ble solgt/gitt vekk? Salgsannonse, epost, sms og/eller annet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Eierskiftepapirer er ikke nødvendig for å overdra hesten, den ble din da den ble overlatt til deg etter avtale. Papirene er bare formaliteter. Hun har altså ikke noe krav mot deg med mindre hun kan bevise at din avliving var et brudd på avtalen dere i mellom. Da må hun hoste opp en avtale som sier noe om saken. For å få saken ut av verden bør du selvfølgelig finne dokumentasjon på at hun ga deg hesten. Dersom det var en annonse på finn kan de sannsynligvis finne den for deg om du har litt info om når den ble lagt ut m.m., eller dersom du har annonsenummeret. Det vil du sannsynligvis finne i korrespondansen. E-poster har du forhåpentligvis også, enten rundt annonsen/kjøpet eller kanskje også med lovnad om eierskiftepapirene? Poenget er at du må dokumentere hva det var som skjedde, altså at du fikk hesten for å redde den fra å bli pølse. Så får du veterinæren til å gå god for at hans medisinske vurdering var at den burde avlives. 1 Lenke til kommentar
Chomonbabe Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 tusen takk for utfyllende svar. Dette var en hest som ble gitt vekk via en facebook gruppe. Har alt skriftlig både på sms og via facebook. Der står heller ingenting om at jeg IKKE hadde lov å avlive hesten. selger i dette tilfelle valgte å ikke skrive kontrakt så dette vedkommende sitter på akkurat den samme info som jeg har. Har også mange personer som kan bekrefte at denne hesten lå ute med den annonsen om slakt om ingen tok den kjapt. Når jeg overtok hesten så virka det for meg som om de ikke kunne bli kvitt den fort nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå