linuxtester Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hei Jeg har lyst til og lære litt om motorer, men vet ikke helt hvor. Jeg kan f.eks _ikke_ gå mekkanikk på skole hvis noen hadde det i tankene. Liker og "mekke" på ting, f.eks mopeden, men forstår ikke en dritt hva jeg holder på med... Jeg vet hva en sylinder er og et stempel, noe mer vet jeg ikke. Noen som vet av en nettside elller noe der jeg kan lære om motorer? Hvor befinner seg slike ting som luftfilter f.eks... Takk Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 For det mest grunnleggende om det meste, er dette din venn: www.howstuffworks.com En absoulutt glimrende side. bfisk Lenke til kommentar
RIP Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 du kan også lese litt på forskjellige forum www.mopedportalen.com www.bilforumet.net Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Du kan også kjøpe deg Haynes verksted manual dersom det er en spesiell bil du kunne tenkt deg å vite mer om. Du lærer også mye ved å bli med kompiser som mekker. Lenke til kommentar
L&D Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hvordan lære å "mekke": 1. skaff en bil (helst med mest mulig feil) 2. tøm motoren for olje 3. kjør bilen så hardt du klarer 4. sier seg selv 5. skaff en billig bytte-motor 6. begynn å skru 7. når du har byttet motoren finner du ut at det er noe annet som er gale 8. bilen skal inn på eu-kontroll 9. du får en mangel-lapp på 2-3 sider 10. nå skal du normalt kunne en del om bil/motor slik lærte i hverfall jeg og mekke Lenke til kommentar
L&D Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Lærer man noe om motor i autofil??? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Hei Jeg har lyst til og lære litt om motorer, men vet ikke helt hvor. Jeg kan f.eks _ikke_ gå mekkanikk på skole hvis noen hadde det i tankene. Liker og "mekke" på ting, f.eks mopeden, men forstår ikke en dritt hva jeg holder på med... Jeg vet hva en sylinder er og et stempel, noe mer vet jeg ikke. Noen som vet av en nettside elller noe der jeg kan lære om motorer? Hvor befinner seg slike ting som luftfilter f.eks... Takk Kjøp deg en slik , dær står utrolig mye info . http://www.biltema.no/carparts/carpart_inf...p?iItemId=38681 Kjøp boken til den bilen du ønsker og skru på . Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Lærer man noe om motor i autofil??? Man lærer kanskje ikke så mye... Men man kunnskap om hva ting er og sånnt da... Også har de "kontrolpanelet" med mange erfarne folk, som svarer på spm... Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Men nå er det stort sett ufattelig teite spm da. Stort sett fra 10-åringer som lurer på hvor fort den og den bilen kan gå. I tillegg er det ofte flere svar på et spm, og de kommer kun med det ene som egner seg på trykk.. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hei! Dere trur kansje jeg er litt tullerusk når jeg sier dette..men ta å spill Street Legal i noen timer... Bygg motorer, sett sammen osv... Da lærer du i det minste hvor de fleste av delene er.. Som forskjellen på kam aksel og veivaksel osv..er ikke så veldig lære rikt..men hjelper litt Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Finn deg noen rånevenner, heng med de. Sene kvelder med mopedmekk osv. Lærer mye da. Ikke vær redd for nye folk. Begynn å hneg på bilforum/mopedportalen Lenke til kommentar
qdos Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 :ide: Hvis du går på skole, kan du begynne å bråke i timene. Da blir du sendt til en spesialklasse, og får lære om enten snekring eller mekking! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå