Agurk43 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg ny PC og den er det Windows 7 på, men jeg har lyst på Windows 8. Det ligger en recovery partisjon med Windows 7 på som jeg gjerne vil beholde. Jeg lurer derfor på om jeg kan formatere også installere Windows 8 på den ene partisjonen som Windows 7 ligger på uten å rote til boot loaderen slik at recovery partisjonen ikke fungerer lengre? Legger ved et bilde av partisjonene. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Velkommen til forumet! Ja, du lager en ny ekstra partisjon f.ex 150 Gb av C: Den døyper du med en ledig bokstav fra alfabetet (f.ex .G:) og installerer 8 8.1 der. (Bruk diskbehandling) Du får da to OS på maskina. (Du må alltid installere de eldste fyrst ). Edit: Du vil få et spørsmål ved oppstart om hvilke OS du vil boote, Endret 17. november 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hei Agurk43, Ikke rør noe annet enn windows7 partisjonen, du vil trenge gjenoppretningspartisjonen og oem partisjonen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå