Gå til innhold

Har jeg ikke rett på nytt nettbrett?


Chroma

Anbefalte innlegg

Nettbrettet mitt (2 år gammelt) har vært inne for rep. 3 ganger nå.

En gang for ett eller annet med koblingen mellom skjerm og hovedkort eller noe (jeg er helt grønn her) og to ganger for problemer med ladeinngangen, den ble skiftet begge gangene.

 

Jeg har nettopp fått det tilbake fra rep. og i dag døde det igjen, det går ikke an å slå det på og det lader ikke, akkurat som de to siste gangene.

 

Det morsomme er at garantien gikk ut i går, så da har jeg vel ikke rett på verken nytt selv om samme feil har skjedd tre ganger på rad?

 

Håpløst!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Produsent har tre avhjelpsforsøk ved samme feil tre ganger. Fire ganger på forskjellig feil. Høres ikke ut som om du har hatt samme feil tre ganger, og derfor må ha det inn på verksted enda en gang før de kan søke om å heve kjøpet. Du har 5 års reklamasjon! :-)

Lenke til kommentar

Produsent har tre avhjelpsforsøk ved samme feil tre ganger. Fire ganger på forskjellig feil.

Det med at man har rett på heving av kjøp ved fjerde gang forskjellig feil, er ikke en lovfestet rett. Men det har imidlertid mer eller mindre blitt en bransjestandard, og man kan da også begynne å snakke om at det har vært til vesentlig ulempe for forbruker å sende gjenstanden inn så mange ganger (og rett til heving ved såkalt "vesentlig ulempe" er en lovfestet rett selv om det blir et definisjonsspørsmål hva som er en vesentlig ulempe).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...