Hamsterino Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Si meg en anbefaling på et ethernet-kort når jeg sier i fra. NÅ! Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 SMC EZ-card 10\100 mbit! Det er bra...!! Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Si meg en anbefaling på et ethernet-kort når jeg sier i fra. NÅ! Siden nå er 100 mbit vanligs, ville jeg kjøp det. Men skal du være framtidsretter og vil ha bra hastighet skaff deg ett 10/100/1000 mbit's ethernet kort. Eller vil du være helt spesiell fra alle andre, kan du prøve ut token-ring. Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Si meg en anbefaling på et ethernet-kort når jeg sier i fra. NÅ! Siden nå er 100 mbit vanligs, ville jeg kjøp det. Men skal du være framtidsretter og vil ha bra hastighet skaff deg ett 10/100/1000 mbit's ethernet kort. Eller vil du være helt spesiell fra alle andre, kan du prøve ut token-ring. hehe.. tokenlink fra 3com!!! SMC 100b eller Kingston 1000b lommeboka bestemmer Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Igrunn samme hvilket merke du kjøper idag. Paass bare på at det er 10/100 eller 1000 hvis du vil være framtidsrettet. tokenring du liksom *grøsse* Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Ingen vits med 1Gbit/ LAN ennå. Det er fortsatt for dyrt og det er ingen vits å bruke med mindre du har helt sære behov for båndbredde mellom to maskiner. (Switcher er svindyre) Det er mye bedre å vente til behovet melder seg og utstyret er langt billigere. Vanlige 100Mbit/s kort er derimot nesten gratis og velprøvd teknologi. Kortene koster fra 49kr så bare velg det billigste du finner på den webshoppen du skal handle på. Selv de billigste er så velprøvd at de skal være kompatibelt med "alt" og fungere prikkfritt. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Billig: Realtek Dyrt: 3Com eller Intel Da har du noe som funker. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 bah, en hundrelapp på at han ikke har noen spesielle krav til det som tilsier at han burde betale mer enn 100kr for ett på en webshop! Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Jeg vil bare ha ett som funker, men som ikke gir meg noen problemer. Jeg har null erfaring på dette området. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Jeg får bredbånd i desember, og de typene som skal skaffe det til meg skriver at jeg må ha et ethernet-kort, noe jeg ikke har. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg vil bare ha ett som funker, men som ikke gir meg noen problemer. Jeg har null erfaring på dette området. dette Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 ikke svarte om du går for et realtek chipset kort hvis du skal ha et kort med litt kvalitet. Har ikke sett ETT realtek kort med dedikert cpu enda. Fordelen med dedikert cpu er at kopiering via nettverk ikke suger like mye resurser av cpu'en din. Har selv _dette_ og er ganske fornøyd (kunne godt tenkt meg noe raskere, men det er god valutta for pengene). Lenke til kommentar
Star Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 personlig har jeg dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=21&s=pl Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg vil bare ha ett som funker, men som ikke gir meg noen problemer. Jeg har null erfaring på dette området. dette Godt valg! Null vits å betale mer enn 73 kr for et kort som skal brukes med ADSL Det er ingen vits å ha boot-rom, like lite vits å ha WOL, Gigabit eller noen spesiell chip. Realtek-chip'en funker glimrende til ADSL, og noe mer trengs ikke. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Her var det mange nettverkseksperter... jeg er ikke det, men anbefaler deg uansett å kjøpe et 10/100- kort. Så lenge du ikke har mange enheter i nettverket ditt, spiller ikke merke eller noe annet noen rolle. 1000- kort er fullstendig overkill, det meste du får dratt ut av en vanlig PC er godt under 100 megabit. Hvis du skal koble kortet til ADSL, duger hva som helst. Hvis du vil ha noe som virker, og som garantert ikke gir deg problemer, handler du 3 com. Da velger du det samme som nesten alle nettverksadministratorer gjør. Tror ikke du vil merke noen forskjell uansett. Lenke til kommentar
Star Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Her var det mange nettverkseksperter... jeg er ikke det, men anbefaler deg uansett å kjøpe et 10/100- kort. Så lenge du ikke har mange enheter i nettverket ditt, spiller ikke merke eller noe annet noen rolle. 1000- kort er fullstendig overkill, det meste du får dratt ut av en vanlig PC er godt under 100 megabit. Hvis du skal koble kortet til ADSL, duger hva som helst. Hvis du vil ha noe som virker, og som garantert ikke gir deg problemer, handler du 3 com. Da velger du det samme som nesten alle nettverksadministratorer gjør. Tror ikke du vil merke noen forskjell uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå