Gå til innhold

LG TV 32LX2R svart skjerm

Anbefalte innlegg

Ikke så ofte jeg ser TV, men tenkte å se i kveld, og plutselig kan ikke skjermen slåes på. Min LCD LG TV har vært fin i alle år jeg har hatt den (6 tror jeg), men da jeg skulle slå på med fjernkontroll, reagerte ikke skjerm, ikke på TV on/off knapp heller. Standby lys kommer ikke på. Har sjekket og tatt ut/inn alle kontakter. GET box II er helt OK så jeg har nett og alt. (I nødsfall kan jeg se Downton Abey i kveld på iPad). Er det noe jeg kan prøve? Fjernkontrollen har gode batterier og virker på de andre apparatene. (Den er kjøpt hos Lefdal, så jeg må vel kontakte de da?)

Videoannonse
Annonse

Den gamle TVen din har nok bedre bildekvalitet en en ny LG til 1500,-. Så kansje det lønner seg å reparere.

På den andre siden har prisen stupt på flatskjermer.

Ja, sjekket på butikken nå og ble sjokkert over prisene - så de har nok stupt ja. Jeg får prøve en reparasjon da, for dette skulle være en veldig god modell. Leste en del tester før jeg kjøpte den. (Og dessverre har jeg ikke plass til større skjerm enn 32 der den står.

Da skal en LG reparatør komme i løpet av noen dager. Men mulig det lønner seg med ny TV, noen som har gode tips. Plassmangel gjør at jeg ikke kan ha så stor. Og vegger er ikke sterke nok for oppheng, så det må bli for bord 40/42 tommer er toppen. En som er like fin i bildet som den jeg har, gjerne med tilgang til mer på skjermen, FB og slikt. LG eller Samsung? Prøvd å finne best i test, men ikke funnet for den størrelsen. (Finnes noe rundt 5000kr)

Har du funnet ut hva det koster å få reparert TVen din?

Sony KDL-40W605B er ansett som den beste 40" budsjett-TVen nå.

Takk for oppfølging, det var sikkert bare en sikring for slå-på som var gått, men den var ikke dyr, arbeidet ville koste noe, og jeg fikk kontakt med LG's reparasjons-service med en gang. Men utålmodig som jeg er, gikk jeg og kjøpte et nytt allerede mandag - snakket med flere over lang tid der, og tror jeg fikk et som passet til meg (Philips 42 LED smart), og mann kom hjem og kalibrerte og gjorde alt greit. Ser fint ut. Lot han ta med seg den andre jeg. (Så helt ny ut den også) LG reparatøren sa etterpå at han trodde det var en klok avgjørelse. Men det er litt trist (og umoralskt) at man kaster slike flotte, dyre gjenstander, hadde en Blaupunkt Bang-Olufsen i 20 år som jeg ga bort og den lever fortsatt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...