Cutler Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har nettop kjøpt wd 80gb, maskinen finner disken i bios men ikke i win98. Tenkte det var fordi den ikke er formatert eller partisjonert. Men hvordan får jeg gjort dette, når hd ikke synes i fdisk. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Start opp med en Win98 oppstartsdiskett og bruk fdisk. Oppstartsdiskett kan lastes ned fra www.bootdisk.com. Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Fdisk finner ikke hd! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har du satt jumperen riktig ang. master/slave ? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Finner den det ikke som "Unpartitioned space" heller? Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Nei den ser den ikke i det hele tatt! Er ikke det litt rart når Bios finner den. Hvis Bios finner den, er vel nødvendigvis jumpern satt riktig også. Hvis ikke finner den ingen hd. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Er disken ny eller brukt ? Er vel ikke formatert med NTFS ? Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Kjøpt ny idag fra komplett. Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Dette er en maskin på jobben,kan ikke tenke meg at det er noe mer enn ata33 kabel. Men har det noe å si? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Alle nyere disker bruker 80 pins IDEkabel, ATA 66> Men det behøver ikke være problem her, så langt jeg kan se så er det feil jumperinstilling, Feil IDE-kabel eller feil med disken. Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Får prøve med en ny kabel. Takk for tips! Lenke til kommentar
Ohord Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 En kompis an meg hadde samme problem... Det han gjore var å levere den inn til den lokale databutikken, så fiksa de det, men dette måtte han betale 250 kr for. Jeg lurer også på om det er noen annen måte for en annen kompis av meg kjøpte også en WD disk, bare på 120 GB, men finner ikke den heller. De på databutikken da at den mangla ei lita fil på et par kb som gjor sånn at man ikke fant den. Håper du finner ut av det, å lykke til Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Last ned fdisk m/støtte for disker over 64gig og bytt den ut med den gamle på disketten. http://www.bootdisk.com/genfiles3/newfdisk.zip http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå