Fermate Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Hm denne så da litt kul ut... Noen som har prøvd den? Forstår jeg det riktig at denne kan kjøres som et vanlig z-wave device og brukes mot Homeseer (uten Zipato)? Kan den programmeres for å akseptere andre RFID brikker enn den som følger med? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Jeg har denne, men sliter med å få den til (i HomeSeer). Får lagt den til i nettet, importert og den svarer på scan, men ingen av devicene fungerer tilsynelatende når jeg opererer enheten. Eneste som dukker opp er batterimeldinger. Etter litt googling finner jeg ikke noe om bruk på HomeSeer, men noen har fått den til på Vera. Så antagelig er den ikke helt kompatibel med HomeSeer foreløpig. Det går kanskje an å sende en forespørsel om dette? Konseptet er jo smart, hadde planer om å bruke denne for å sette en hjemme/borte status i systemet. Har også kjøpt en haug med RFid-brikker hos dx.com til en billig penge. Edit: La til bilde Endret 17. november 2014 av abraxa Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Jeg har den og får den til å fungere sånn noenlunde, men får ikke registert tag'er... Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Dette er den mest detaljerte instruksjonen jeg har funnet, dette produktet selges med mange navn: http://www.benext.eu/static/manual/tagreader.pdf Her står det spesifikt om å legge til tags, men da i Vera: http://www.benext.eu/static/manual/tagreader+verabox-install.pdf Det er div. diskusjoner på Vera-forumet, denne kan være nyttig: http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,26394.0.html Når det er nede på LUA-nivå så melder jeg pass... Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Jeg har den og får den til å fungere sånn noenlunde, men får ikke registert tag'er... Gjorde du noe spesielt for å få den opp? Hvordan ser dine devices ut, kontra mine? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Jeg har den og får den til å fungere sånn noenlunde, men får ikke registert tag'er... Gjorde du noe spesielt for å få den opp? Hvordan ser dine devices ut, kontra mine? Ganske likt ut, men det mest spennende skjer under "Z-wave" tab'en på Root, devicen. Der kan du legge til koder, etc. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Ganske likt ut, men det mest spennende skjer under "Z-wave" tab'en på Root, devicen. Der kan du legge til koder, etc. Jepp, ser ut til at den har blitt lagt til korrekt i det minste. Har testet en del på menyen, men sliter litt med å få innstillingene lastet inn. Er litt usikker på hvordan jeg setter den i listening mode, hvordan gjør du dette? Og vet du hvor lenge den forblir slik? Det virker som jeg aldri har fått enheten ut av config-modus, har aldri mottatt noe på notification selv om jeg har trykket og herjet en hel del med koder, tag og diverse. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Vet du, det begynner å bli såpass lenge siden at jeg husker ikke. Jeg har tenkt jeg skulle trykke litt på den, og sende en feature request til HomeSeer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå