Schpaa Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Hei!Jeg flyttet nylig til utlandet for å bo her noen måneder og bestemte meg derfor for å la min stasjonære gaming-PC bli igjen hjemme og heller kjøre WoW-spillinga på macbooken min.Problemet er bare at ytelsen rett og slett er helt elendig, og jeg vet hva dere tenker, MacBooks er ikke laget for spilling, og ja, det er jeg fullstendig klar over, men WoW er et spill den skal klare relativt greit, jeg har sett flere tester med denne maskinen med nettopp dette spillet og alle har klart det relativt greit.Jeg kan sågar huske at når jeg fikk den for et drøyt halvt år siden og ville teste ytelsen så klarte den det konsiderabelt mye bedre enn det den gjør nå, og jeg aner ikke hvorfor.Jeg har prøvd å formatere og reinstallere OSX, resete RAM og SMC, installere Windows 7 gjennom bootcamp, ytelsen er fortsatt like elendig, vi snakker da 40 FPS gjennomsnittlig i 1680*1050 med ALT på det laveste.Er det noen som har en idé til hva grunnen kan være? Takker for all hjelp!Simen Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Hvilke specs har maskinen din? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Har den vifte? Full av støv så den ikke får kjøling og throtler? Lenke til kommentar
Schpaa Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 (endret) Maskinen min har ganske standard specs for en Retina 13" modell, altså Intel [email protected], Intel IRIS 5100 integrert grafikk, 8 MB 1600 MHZ DDR3 RAM, 250 GB SSD.Vifter har den ja, vet ikke hvor bra disse kjører, men det er jo ikke sånn at ytelsen blir gradvis dårligere over tid og den kjører ikke på veldig høy hastighet heller, altså, maskinen blir ikke nevneverdig varm så jeg tror ikke det er viftene som er problemet =/ kan jo være... EDIT: Har latt en venn av meg spille WoW på laptopen flere ganger tidligere uten at hun har vært nevneverdig flink til å passe på at Macen ikke blir for varm, mulig at det i mer eller mindre grad har kverket GPU-en, dog det skal jo ikke akkurat skje uten videre det heller...noen som vet om jeg har noe å tape på å sende den inn til Apple for å få sjekket om det er noe gærent med hardwaren? Må jeg isåfall punge ut om de ikke finner noe feil? Endret 16. november 2014 av Schpaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå