Kjetil Lura Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 hei Kjetil. 1. Tipper ikke 17" LCD går ut av produskjon på lang lang lang tid. Denne tilsvarer en 19" CRT i størrelse. Det går en grense om hvor store skjermer det man skal ha. Jeg for min del syns min 17" LCD er mer enn nok. Husk markedet for LCD skjermer er den normale mann i gata , ikke oss supergeeks på forumet. Nei ikke missfor stå meg, mener ikke i morgen slutter de å lage 17" LCD panels. Eg tenker på crt skjemens utvikling i pris/størreslse/levetid. Er ikke mangen i dag som kjøper 17" crt skjerm, de fleste velger 19" eller større. Og det har med prisen å gjøre, husker da eg kjøpte min billige 19" i 98 til ca 5000, ville ha en bedre skjerm men var ikke villig til å betale ca 8 lapper for en mye bedre 19". PS:Den noname crt 19" skjermen eg har er meget dårlig. As with CRTs in the past, the 15" model was replaced by the 17" which is being replaced by the 19" as the standard on people's desktops.Slowly but surely, we are seeing this transition from the 15" LCD to the 17" LCD.It is anyone's guess when 21" LCD will be the standard, if it does ever come to that point. As of now though, the price does justify the honour of owning one. Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det er vel en grunn til at produsentene snart slutter å produsere CRT skjermer. Tipper Eizo, Samsung og andre kommer med en, maks 2 CRT modeller neste år, mens de spytter ut LCD modeller. Heller tvilsomt det. Men det som er skjedd er at proffitmarginene på CRT er blitt så lave. Jeg kommer dog ikke til å kjøpe non-CRT skjerm før de klarer å fikse skikkelig responstid, kontrast, pixelfeil, farger, scanning osv. osv. osv. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det er vel en grunn til at produsentene snart slutter å produsere CRT skjermer. Tipper Eizo, Samsung og andre kommer med en, maks 2 CRT modeller neste år, mens de spytter ut LCD modeller. Heller tvilsomt det. Men det som er skjedd er at proffitmarginene på CRT er blitt så lave. Jeg kommer dog ikke til å kjøpe non-CRT skjerm før de klarer å fikse skikkelig responstid, kontrast, pixelfeil, farger, scanning osv. osv. osv. Lykke til med din CRT da. Men ikke rop ut at CRT er best når du ikke har prøvd LCD Merklig å tenke på at alle som har LCD anbefaler dette. De hadde jo en gang CRT de og. Mens de som anbefaler CRT aldri har hatt LCD. Noe å tenke på? Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg har nettopp bestilt meg en 19CRT skjerm da jeg kun har saldo på et par tusen , og ikke har råd til en bra LCD. Men jeg forstår de som er litt skeptiske til å kjøpe LCD , ingen har jo lyst til å bruke flere tusen på en skjerm som kanskje ikke er så bra som ventet. Og jeg tror også det kan lønne seg å vente litt med å vente med å kjøpe LCD til skjemer med lavere responstid kommer. Jeg skal uansett ha LCD neste gang , er grusomt lei av min store 17"CRT klump , at jeg har bestilt en 19"CRT nå bedrer vel ikke noe på det... :grine: *Sukk* Hvis det er noen arbeidsgivere her som trenger en entusiastisk/arbeidsom ansatt så er det bare å rope ut! Hilsen arbeidsledig CRT bruker.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå