Gå til innhold

lcd vs crt


neon king

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teit svar!

 

LCD har mye bedre kvalitet på bildet, men sliter noe i spill.

Kommer an på hvilken skjerm du har. Skal du bruke den mye til spill, må du ofte en del opp i pris for og slippe "ghosting" (bildet henger etter).

Også er dem jo små, tynne og sexy :)

 

CRT er litt større, men har til gjengjeld ikke samme problemer i spill.

Disse er optimale for spill, men har somoftest ikke så god kvalitet i bildet.

 

Heller en greit CRT, enn en billig LCD :yes:

 

Valget er ditt.

Lenke til kommentar

syns jeg ga et morsomt svar jeg ;)

 

Men du viser litt mangelfull kunnskap når det gjelder LCD. Pris har lite å si på en god skjerm og en dårlig.

 

Eks:

 

Formac 2010 er en skjerm som koster skjorta, men har dårlig ytelse.

Eizo L557 og Huyndai q17s er skjermer som tar rotta på den oog de koster en brøkdel av den skjermen.

 

Tådstarter: Les LCD-alt du trenger vite, som er prioritert i denne posten.

Lenke til kommentar
Du vil nå vel ikke få høyere FPS med CRT, med unntak at du har på VSYNC da

Nå er det vel sånn at CRT scanner vertikalt og tegner bilder i henhold til refresh rate, mens LCD tegner avhengig av responstiden på krystaller. Med andre ord er de fleste CRT'er minimum 60hz, 60 bilder i sekundet, mens de fleste LCD'er, selv de bra, painter max 30-40 bilder i sekundet ?

Lenke til kommentar
syns jeg ga et morsomt svar jeg ;)

 

Men du viser litt mangelfull kunnskap når det gjelder LCD. Pris har lite å si på en god skjerm og en dårlig.

 

Eks:

 

Formac 2010 er en skjerm som koster skjorta, men har dårlig ytelse.

Eizo L557 og Huyndai q17s er skjermer som tar rotta på den oog de koster en brøkdel av den skjermen.

 

Tådstarter: Les LCD-alt du trenger vite, som er prioritert i denne posten.

Hehe. synes det var en meget god/morsom beskrivelse :D

 

Sitter med 2 skjermer her selv. Den ene lcd og den andre crt. Ser klart at lcd er overlegen på vanlig windowsting/programmer, mens crt er best på spill.

 

Ble faktisk meget skuffet over crt-skjermen. Blir vel snarlig byttet ut med en ny lcd :love:

Lenke til kommentar

Men du viser litt mangelfull kunnskap når det gjelder LCD. Pris har lite å si på en god skjerm og en dårlig.

 

Eks:

 

Formac 2010 er en skjerm som koster skjorta, men har dårlig ytelse.

Eizo L557 og Huyndai q17s er skjermer som tar rotta på den oog de koster en brøkdel av den skjermen.

Er vel feil å si at formac 2010 har dårlig ytelse? Så er det og feil å sammenlingne en 20" og eizo sin 17" og Q17. Prisen er ikke avgjørelsen får mitt valg av skjerm, men størrelsen. Skal ha en 21" og da må du betale, årsaken til den stive prisen er nok salgs tallene ikke er så høye enda.

Husker du crt prisene på slutten av 90tallet, det gjør eg.

 

Ps: Måtte bare kommentere påstanden din, og ja har lest posten din om LCD.

 

Ps: Å jo i de fleste tilfellene så har prisen litt å si mellom en god og dårlig skjerm, gjelder både CRT og LCD.

 

Eg mener skal du sammenlingen skjermer anngående pris, må du ikke blande inn 15" eller 17". Men at du holder deg til f,eks 20" eller større.

 

Ps: Vuderer å kjøpe Samsung SyncMaster 213 T 21,3" Så da mener du at den er dårlig på grunn av prisen er så mye høyere en de to 17" som du nevnte :mrgreen:

Lenke til kommentar

Ut fra din teori om at pris spilleren enn rolle, må jeg nok skuffe deg. Dette er et av mange eksempler på at pris spiller ingen rolle.

Eg sa litt å si anngående prisen, men det er produksjons antallet og salget som bestemmer prisene.

Det begynner med 15" så etter en stund overtar 17" osv. Nå er vel 15/17" snart ute av produksjons lokalene.

Men til heftig gamer's er nok ikke mitt valg av skjerm den beste. Her er en test om skjemen eg kan tenke meg?

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...ws/samsung213t/

Lenke til kommentar

hei Kjetil.

 

1. Tipper ikke 17" LCD går ut av produskjon på lang lang lang tid. Denne tilsvarer en 19" CRT i størrelse. Det går en grense om hvor store skjermer det man skal ha. Jeg for min del syns min 17" LCD er mer enn nok.

Husk markedet for LCD skjermer er den normale mann i gata , ikke oss supergeeks på forumet.

 

2. Enig i at produksjonsantallet bestemmer prisene. Men igjen. Pris har lite å si når du velger skjerm. Du sparer 6000 på ditt kjøp av LCD, kontra kjøpe de Eizo skjermene, alikevel er nok din skjermen mye kvassere enn Eizo skjermene. Men ut fra din teori skulle jo denne vært mye dårligere enn disse.

 

3. Din skjerm har fine speks og tilbyr en responstid på 25 ms, noe som faktisk er ganske bra. Så lenge ikke du spiller FPS krevende spill tror jeg faktisk du gjør et meget godt kjøp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...