Gå til innhold

Julebordmusikk

Mindstorms1990

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal arrangere julebord på jobben i år, og trenger litt inspirasjon til hva slags musikk jeg skal ta med.. Husker aldri hva de ulike artistene og sangene heter..

Har dere noen anbefalinger til musikk som er bra å ha på julebord? Meningen er at det skal være litt dansing mot slutten, og derfor litt spennende musikk. Vi er alle aldere (22-60) og rundt 35stk, så gjerne litt eldre klassikere og nye hits som er både avslappende og gir god stemning.

Takk på forhånd for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du spurt litt rundt hva slags musikk dine kolleger liker og eventuelt om de har noen spesielle ønskelåter?

Husker at det blei satt opp ei svær liste i klasserommet et par uker før avslutningballet der en kunne legge inn forslag/favoritt låt/artist som senere ga utslag på slutten av ballet da de fleste fikk oppfylt sine ønskelåter spilt av den innleide Djen.

Legger til et knippe juleslagere som jeg regner med at de fleste vil dra kjensel på, inkludert et par norske bidrag.

Julemusikk:

Mel Tormé - Have Yourself A Merry Little Christmas

Darlene Love - Christmas (Baby Please Come Home)

Darlene Love - All Alone On Christmas

Ray Charles - The Spirit of Christmas

Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You

Wham! - Last Christmas

John Williams - Somewhere In My Memory

John Williams - Christmas Star

Chris Rea - Driving Home For Christmas

Brenda Lee - Rockin' Around the Christmas Tree

Chuck Berry - Run Rudolph Run

The Pogues Feat. Kirsty MacColl - Fairytale Of New York

Bing Crosby - Santa Claus Is Coming To Town

Dean Martin - Let It Snow

Elvis Presley - Santa Claus Is Back In Town

Nat King Cole - O Holy Night

Cliff Edwards - When You Wish Upon A Star

Travellin' Strawberries - Will She Wait For Me

Sissel Kyrkjebø - Glade Jul

Boysvoice - Let Me Be Your Father X-Mas

Når det kommer til hits fra de siste tiårene er VG Lista sine nettsider en grei måte å se hvem og hva som slo godt an blant norske platekjøpere ved juletider.

Lenke til kommentar

God, gammel rock & roll pleier å skape god stemning uansett alder. Hver gang jeg setter på denne, enten det er vorspiel eller full fest, begynner folk å storkose seg. Noe godt i glasset hjelper selvfølgelig på, men alder har ikke betydd noe. Tror du vil bli veldig positivt overrasket, så prøv!

Carl Perkins - Whole Lotta Shakin'

Legger i tillegg ved en liten Spotify-liste jeg har laget, hvis du skulle være interessert i flere låter fra før 1970. Alt mulig her, så kanskje du finner noe rolig også:

Classics <1970 Endret av Smål
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for disse Smål! Veldig bra liste, brukte mye av helgen til å høre meg gjennom mange av disse og likte det aller meste veldig godt :). Det kommer helt sikkert til å bli ~20 -30 sanger fra denne. Men må nok blande inn litt mer for å sprite det opp litt innimellom, blir litt mye av det samme etter 2-3 timer med lik sjanger på dansegulvet :)

Men tusen takk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...