Salvesen. Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Til neste år blir jeg nødt til å nedgradere bilen pga studier. Planen er å bytte den inn i en liten elbil. Bilen jeg har i dag er det lån på, hva skjer om jeg drar til forhandler å bytter inn bilen + får X antall kroner av forhandler? Jeg vill gjøre det på rett måte og regner med at utlåner ikke går med på at jeg innbetaler de X antall kronene på lånet og fortsetter å nedbetale som før med ny bil, eller? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Utlåner vil nok gjerne fortsette at du låner penger, så bare å ring og forklar situasjonen, så får du ite hva du må gjøre Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 (endret) 1. du finner ny bil 2. du må søke om lån på den nye bilen hvis du fortsatt skal ha lån 3. når alt er oppgjort er lånet du fortsetter å betale ned på registrert med den nye bilen i pant Endret 16. november 2014 av Nasciboy 1 Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Bil lån er noe dritt. Spar opp pengene og kjøp det du får råd til... Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Bil lån er noe dritt. Spar opp pengene og kjøp det du får råd til... Generelt bra råd men ikke i alle tilfeller... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 Bil lån er noe dritt. Spar opp pengene og kjøp det du får råd til... Klart det er noe dritt, det forstår vell de fleste. Men jeg har råd til å kaste vekk penger på komfort og da gjør jeg det.. Jeg hadde blitt depressiv om jeg skulle spart inn overalt pga det er smart. Og ja jeg sparer også. Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Nå som du skal ut i studentlivet så er det prioriteringer som gjelder. Ergo, selg den til best mulig pris. Betal ned det resterende lånet og kjøp noe billig imens. Så sparer du opp buffer ved siden av. Trenger du bil i det hele tatt er også et godt spørsmål? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 Nå som du skal ut i studentlivet så er det prioriteringer som gjelder. Ergo, selg den til best mulig pris. Betal ned det resterende lånet og kjøp noe billig imens. Så sparer du opp buffer ved siden av. Trenger du bil i det hele tatt er også et godt spørsmål? Jeg skal ta ett deltidsstudie der jeg fortsatt kan jobbe 60% og mer om jeg ønsker men da går det ut over forelesningene. Kontoret ligger 4mil fra min leilighet så jeg trenger den når jeg er der:) så prioriteringen er å gå ned i prisklasse på bil og spare driftskostnader slik at jeg kan leve tilnærmet likt som i dag:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå