Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tilrettelagt examen på universitet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg har ekstremt noja. Jeg har altså fått tilrettelagt examen på universitetet, (Humanistisk fakulitet, Uio) jeg har fått lov til å bruke PC, på grunn av senebetenelse. Jeg hadde hele tiden håpet på at jeg kom til å få tilgang til stavekontroll i samme slengen. Men når jeg ser tidligere exams oppgaver i faget mitt, står det klart og tydelig "INGEN HJELPEMIDDLER TILATT".

Altså ikke ordbok en gang for de som skriver for hånd.

Derfor er jeg veldig redd, jeg er absolutt ikke en mester i rettskriving, morsmålet mitt er ikke norsk, og jeg kunne ha fått tilgang til "bruk av ordbok" om jeg søkte. Men fristen er ute, og jeg viste ikke dette.

Betyr dette at de kommer til å skru av stavekontrollen på PCen jeg kommer til å skrive på?

noen som har vært borti noe sånt på samme fakulitet som meg? (jeg er klar over at det varierer for fakulitene, altså juridisk fakulitet får ha ordbok)

dette her fratar meg nattesøvn, siden jeg fikk vite det her, jeg har veldig lite lyst til å få dårligere karakter, på grunn av norsken min. (jeg er klar over at det er inholdet som teller, men er det mye stavefeil, får sensor dårligere inntrykk, og mest sansynlig trekke ned 1-2 karakterer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge grunnlaget for at du får bruke PC er at du ikkje kan skrive med penn så kan du risikere at det blir sett på som juks å bruke stavekontroll.

Men i dei tilfella eg har brukt PC under eksamen så har det vært i form av en laptop med officepakken uten internett.

Sannsynligheita for at du får en PC med kun notepad er ganske liten.

Uansett så vil det være lurt å forhøyre deg om dette på forhånd.

Er dumt å bli tatt for juks fordi du gløymde å slå av stavekontrollen.

Lenke til kommentar

Man har lov til å besvare oppgaven på engelsk, også. Om det må varsles i forkant er jeg usikker på.

Hvordan praksis er ift skrivefeil og karaktersetting i slike kurs har jeg null peiling på - for alt jeg vet kan de ignorere slikt. Ville ikke antatt at det trekkes voldsom med mindre du faktisk VET det. Jeg greier ikke med min beste evne å se at noen ville blitt slaktet for grammar errors på matnat, f.eks...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...