Gå til innhold

[Løst] Hjelp til valg av nytt Headsett


Gunman1986

Anbefalte innlegg

Har lenge letet etter de perfekte hodetelefonene, har lest gjennom de fleste trådene på første siden men velger å lage en ny tråd, er desperat.

 

Budsjett: 4000,-
Størelse: Ikke viktig
Type: Open
Bruksområde: Musikk, spill
Tillegsinfo: Trenger mic men ofrer det gjerne for bedre lydkvalitet
Lydbilde: Ekstra Bass, høy lyd
kilde: PC

 

Tidligere Headsett:
Beyerdynamic Custom One Pro:
Denne jeg bruker nå, den er helt grei men er fortsatt dårligere enn den kvaliteten og lydbilde jeg er ute etter. Dårlig bass, ikke spesielt ren lyd. Er fornøyd med den, men lurer på om det finnes noe skikkelig bedre.
Steelseries Siberia Elite: Kjøpte denne da den ble anbefalt av venner og var utrolig populær, men synes selv lydkvaliteten var elendig.
Logitech headset g930 (Trådløs): Var relativt fornøyd med denne, spesielt fordi den var veldig praktisk, men som Custom One Pro var den ganske langt unna den kvaliteten jeg er ute etter.

 

Erfaring:
Jeg vet nesten ikke noe om headset eller lyd når det kommer til det tekniske. Jeg hadde et headset for lenge siden som ligner på "Koss Headset iPorta Pro" men det kunne ikke ha vært det da det er 5-6 år siden og jeg husker ikke navnet. Det lilleheadsettet hadde helt fantastisk ren lyd og råbra bass. Jeg husker å høre på Starcraft 2 soundtracket lenge før det kom ut og det var en fantastisk opplevelse å høre på musikk og spille med det lille headsettet. Så jeg trur ikke størelse har noen betydning for kvalitet da bassen og lyden var mye bedre enn det jeg har i dag med Custom One Pro.

 

Er det slik at størelse ikke betyr så mye når det kommer til kvalitet?

 

En kompis har nevnt at behandlingen av lydkabelen har ekstremt mye å si for lydkvaliteten en får på headsettet. Noen tips for hvordan oppbevare kabelen? hvordan henge den/trekke den fra PC til feks stol/sofa der en sitter?

Eventuelt er trådløs bedre? Mister en kvalitet med trådløs headset?

 

Finnes det noe headset som er mye bedre enn kvaliteten en får med "Beyerdynamic Custom One Pro" til den bruken/behovet beskrevet ovenfor?

 

Takker så mye for tiden.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler meg i litt samme situasjon som deg. Har også hatt Siberia Elite og diverse andre, men ble liksom ikke fornøyd med lyden. Hadde beyerdynamic mmx 300, og det hadde meget bra lyd, men ble feil med det.

Har nå bestilt sennheiser game one, da jeg hører den skal ha et ganske god lyd.

 

Beste lyden du får, er nok enten fra sennheiser eller beyerdynamic. Har aldri hørt om at oppbevaring av kabelen har noe å si, og har selv aldri hatt problemer der.

 

Har du lydkort? Om du ikke har det, er det nok ikke så rart at du aldri blir fornøyd ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv Beyer DT880 600OHM, fantastisk headsett til prisen, Beyerdynamic har svært lite reklame rundt seg, og satser nok mer på det profesjonelle marked, så her slipper man å betale for Doktor Dray.

 

Nøytral å kjekk lyd, bassen er veldig fin, men det er ikke noe syk trøk, da skal man skru godt opp, og da begynner også mid og diskant og gjøre vondt i ørene. Men jeg vet at enten DT770 eller DT990 skal ha mer farget lyd å en del mer bass, mener det er DT990. Var selv ute etter et godt, ikke for dyrt å nøytralt headsett, så for mitt bruk ble DT880 perfekt.

 

Bruk helst oppsettet med en god DAC og amp eller kombinert, for skikkelig lyd, har gitt opp å kjøpe noe gaming headsett, man får så mye mer for pengene om man kjøper et skikkelig headsett og bruker heller en mikrofon for seg selv, bruker selv en "clip-on møte roms mic"

 

Skal nevnes at DT880 er et Semi-åpnet, men det lekker lyd som en sil, så det er ikke noe for bussen / toget!

 

Av andre merker blir jo Sennheiser HD 650 å oppover ofte nevnt, skal være meget bra disse også, er ikke særlig fan av designet på dem da, men hadde ikke takket nei til HD800 verken på design eller lyd.

 

Good luck, og vær så snill: prøv deg på noe annet en Razor / logitech / steelseries gremmle, du vil ikke finne noe "rått" her. (Been there done that)

Endret av Bendorama
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting kan jeg ihvertfall si, kjøper du spillheadset til over 1500 kroner så er du ikke riktig klok. Hadde ikke kjøpt for mer enn et par hundrelapper selv, det er bare et NEINEI.

Rart at du skal bestemme hva andre skal bruke spenn på. Et dyrt headset har man glede av i mange år, 5 kanskje? Og ivrige PC brukere sitter ofte rundt en 2000 timer i året på PC. Da blir det ikke særlig dyrt med et headset til 2-3 tusen.

Tenk på deg selv, er sikkert masse piss som du bruker spenn på til vanlig som er helt unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En ting kan jeg ihvertfall si, kjøper du spillheadset til over 1500 kroner så er du ikke riktig klok. Hadde ikke kjøpt for mer enn et par hundrelapper selv, det er bare et NEINEI.

Rart at du skal bestemme hva andre skal bruke spenn på. Et dyrt headset har man glede av i mange år, 5 kanskje? Og ivrige PC brukere sitter ofte rundt en 2000 timer i året på PC. Da blir det ikke særlig dyrt med et headset til 2-3 tusen.

Tenk på deg selv, er sikkert masse piss som du bruker spenn på til vanlig som er helt unødvendig.

 

spillheadset og et vanlig par hodetelefoner er to helt forskjellige ting? jeg haddee gjerne kjøpt et par sennheisere til 3000 om jeg hadde hatt pengene. Jeg frarådet han bare å kjøpe hodetelefoner med razer merke på siden for flere tusen og at han tror det er bedre pga reklame. Jeg bestemmer ingenting og jeg vet ikke hvor du tok den påstanden fra, kan da få si at han ikke burde kjøpe det og heller BURDE bruke pengene på et skikkelig par hodetelefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror kremt misforsto "gaming headset" som i gaming merker, og trodde du mente headsett generelt til spilling.

 

Men on topic igjen, med budsjett rundt 4 tusen, kjøp noen klokker til rundt 2000-2500 og bruk resten på en forsterker og DAC, eller kombinert, nytter ikke med et dyrt headsett uten å kunne drive det med nok kraft eller ha mye støy fra elendig integrert lydkort i hovedkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for veldig bra svar, da trur jeg at jeg beholder min "Beyerdynamic Custom One Pro" og bruker pengene på skikkelig lydkort isteden, akkurat nå bruker jeg det integrerte på hovedkortet :p

 

"clip-on møte roms mic" var smart ide, bedre enn å bruke webcammet som jeg gjør nå :p

No problem, du vil nok få en del bedre lyd med en god DAC eller et godt lydkort :thumbup:

SpeedLink SPES Clip-On Microphone Der har du den.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...