Marinius Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Det har snart gått 1,5 år siden jeg kjøpte min første stasjonær, og jeg føler det er påtide å oppgradere litt komponenter. Oppsettet er som følger, pluss et lydkort. Skjermkortet holder for øyeblikket da jeg heller venter på en ny generasjon eller to. Til tross for at jeg har vannkjølt CPU, bråker pcen fortsatt noe veldig. kabinettet er noe ødelagt og jeg lurer på å gå til innkjøp av et R4 eller noe annet. Hva kabinett burde jeg kjøpe? Burde jeg gå for midi eller big tower? Mye av bråket kommer fra strømforsyningen, så tenker å bytte den ut. Har forstått psu er viktig og tenker derfor å legge litt penger i den. Hvor stor trenger jeg? Tenker å kjøpe deler som jeg i fremtiden ikke vil trenge å bytte fordi jeg trenger noe større. Har en 1tb 840 evo ssd kommende i posten, men om den ikke viser seg å være noe tenker jeg en 850 pro eller to. Hva burde jeg legge penger i? Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Hva er det du bruker pc til? Er det noe annet en støy som opptar deg med pc ellers? Ser jo ut som en ganske fornuftig pc, og når du skal vente med bytte av GPU, så spørs det hva jeg ville gjort foruten det du alt har nevnt med å skaffe en bedre SSD Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Den PSU'en du har skal være helt OK den. Hvis den bråker mye er det kanskje lageret i vifta da? Du kan jo bytte til en gold eller platina sertifisert PSU hvis du vil .. Og vifta på den lille vannkjøleren din kan jo bare bytte ut, så det bråker mindre. Lett å gjøre noe med støy fra vifter. Ytelsesmessig trenger du ikke gjøre noe som helst med PC'n din. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 15. november 2014 Forfatter Del Skrevet 15. november 2014 Brukes til spilling, f@h og nettbruk. Bruker mye ram, så kunne trengt mer. Kjøpe en til av samme jeg har, eller investere i x99 og ddr4? Hovedsakelig trenger jeg nytt kabinett, men takk for tilbakemeldingene! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Har du bare 2*4 GB minne? Du bør vel ha 4 brikker .. Corsair C70 er et bra kabinett. Ser litt harry ut, hvis sånt betyr noe, men du får godt med plass og det er behagelig å bygge i. http://www.corsair.com/en-us/vengeance-c70-mid-tower-gaming-case-arctic-white Skal du over på X99/DDR4 må du bytte prosessor også. Minimum 7K invistering. Endret 15. november 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 15. november 2014 Forfatter Del Skrevet 15. november 2014 Jeep, mente en pakke ekstra. For å gå opp til 16 GB. Da får det bli x99 og ddr4 når prisen har falt litt! Det kabinettet så veldig lovende ut, hvordan er det i forhold til R4? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 C70 er litt større (støtter E-ATX), man får nok inn fler radiatorer der og det er bedre på kabelføring. R4 er helt topp bare uhyggelig kjedelig imo Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 19. november 2014 Forfatter Del Skrevet 19. november 2014 Har bestemt meg for å gå for en R4, jeg liker å ha kabinettet litt anonymt. Bestiller også en Noctua NF-F12 PWM vifte til å bytte ut den som er på vannkjølingen, ettersom jeg forsto den var både god og stille. Er det lurt å bytte kjølepasta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå