Gå til innhold

Oppgradere pc'en, hva trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Det har snart gått 1,5 år siden jeg kjøpte min første stasjonær, og jeg føler det er påtide å oppgradere litt komponenter.

Oppsettet er som følger, pluss et lydkort.

post-292596-0-35582900-1416061082_thumb.png

Skjermkortet holder for øyeblikket da jeg heller venter på en ny generasjon eller to.

Til tross for at jeg har vannkjølt CPU, bråker pcen fortsatt noe veldig.

kabinettet er noe ødelagt og jeg lurer på å gå til innkjøp av et R4 eller noe annet.

Hva kabinett burde jeg kjøpe? Burde jeg gå for midi eller big tower?

Mye av bråket kommer fra strømforsyningen, så tenker å bytte den ut. Har forstått psu er viktig og tenker derfor å legge litt penger i den. Hvor stor trenger jeg?

Tenker å kjøpe deler som jeg i fremtiden ikke vil trenge å bytte fordi jeg trenger noe større.

Har en 1tb 840 evo ssd kommende i posten, men om den ikke viser seg å være noe tenker jeg en 850 pro eller to.

Hva burde jeg legge penger i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den PSU'en du har skal være helt OK den. Hvis den bråker mye er det kanskje lageret i vifta da? Du kan jo bytte til en gold eller platina sertifisert PSU hvis du vil ..

Og vifta på den lille vannkjøleren din kan jo bare bytte ut, så det bråker mindre. Lett å gjøre noe med støy fra vifter.

Ytelsesmessig trenger du ikke gjøre noe som helst med PC'n din.

Lenke til kommentar

Har du bare 2*4 GB minne? Du bør vel ha 4 brikker ..

Corsair C70 er et bra kabinett. Ser litt harry ut, hvis sånt betyr noe, men du får godt med plass og det er behagelig å bygge i. http://www.corsair.com/en-us/vengeance-c70-mid-tower-gaming-case-arctic-white

Skal du over på X99/DDR4 må du bytte prosessor også. Minimum 7K invistering.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...