D24tic Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Hei. Har en bmw e46 99 model. Veldig bra bil, men har ett problem med den. Det kommer inn vann på passasjer siden ( mye vann i gulvet!) Tror det kan vere lekkasje i varme anlegget en plass. Har slitt mye med at eg ikke får noe varme i bilen etter ekspansjonstanken røk og eg måtte bytte til ny. Etter eg byttet til ny tank og luftet kjølesystemet ble det varme i bilen i to dager, så plutselig forsvinner det og når den står en Natt så er hele gulvet vått. Noen som har erfaring med dette? Noen som vet kor eg skal begynne? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Lukter det frostvæske av vannet i gulvet eller smaker det søtt med en bitter ettersmak er det kjølevæske som lekker. Dersom ikke kommer det utenfra. Lenke til kommentar
D24tic Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 Litt forseint til det nå dessverre bilen har allerede stått ett par dager på tørk så er ganske tørr nå, noen andre ideer Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Har du takluke? Det er vanlig at dreneringen går tett. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Er kjølevæsknivået lavt? Og forresten kjølevæske fordamper mye saktere en vanlig vann. Lenke til kommentar
D24tic Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 Mener eg sjekket dreneringen sist dette skjedde den var helt fin, ja den pinnen på ekspansjonstanken viser at det er nok væske. Vet ikke ka eg skal gjøre dette skjer stadig vekk, må ut med seter å tørke gulvet er meget fortvilet at eg ikke finner hvor lekkasjen er Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Da har du alternativer som hull i torpedovegg, lekkasje i dørpakninger, frontrute, bakrute eller hull i dørk der det spruter vann inn når du kjører. Lenke til kommentar
D24tic Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 Pluggene i dørken har eg sjekket, men det av ogtil når det har regnet mye at det samler seg vatn ved listen på bilen når eg åpner opp døren. Når eg låner døren så renner det vatn ut. Lenke til kommentar
D24tic Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 Nettopp ferdig å tørke bilen, fått varmeapparatet til å fungere. Sjekket at alt var tørt å fint, lot bilen stå på tomgang en time idag inne i en tør garasje. Etter det merket eg at det var fukt i foret på fører side. Men det merkelige er at vannet som lag i foret smakte hint av saltvann, mens i ekspansjonstanken smakte det frostvæske. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Da tror jeg du kan utelukke frostvæskelekkasje og heller lekkasje utenfra og mulig gjennom torpedovegg. Saltvannet er nok restene etter saltlaken fra forige vinter eller laken de allerede har begynt å ha på veiene. Lenke til kommentar
D24tic Skrevet 17. november 2014 Forfatter Del Skrevet 17. november 2014 Tror eg og, men bilen har stått inni garasje på tørk i en uke, veldig rart at det plutselig begynte å renne nedover mot gulvet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå