Gå til innhold

Lære å spille piano!

Centrux

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har alltid hatt utrolig lyst til å lære meg å spille piano, men det har dessverre aldri blitt!

Jeg lurer nå på å begynne å ta undervisningstimer, men jeg vil jo trenge et eget piano å øve på slik at jeg kan bli bedre, og det er her jeg er litt usikker.

Holder det å kjøpe et vanlig, ikke altfor dyrt, keyboard instrument?

Hvordan er sånn vanlige keyboard kontra et stort piano? Er det like mange tangenter og slik?

Jeg har tenkt å kjøpe meg et stort piano i framtiden, men inntil da må jeg øve på noe som er litt billigere og jeg vil jo helst at overgangen fra vanlig keyboard -> piano ikke skal være noe problem / at det ikke skal være noen forskjell.

Noen som har tips? :]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et keyboard holder i lange baner for å lære seg å spille. Hvis du vil ha det som er likest til et piano må du finne et med vekta tangenter og anslagsfølsomhet. Anslagsfølsomhet er absolutt veldig viktig. Det vil si at tangentene reagerer på hvor hardt du slår (svakt slag = lav lyd og motsatt). Du kan også kjøpe et keyboard med "opplæringsfunksjon" som Casio LK-serien der tangentene lyser opp. Jeg tror uansett det er greit å anbefale deg noe billig, så kan du evt. oppgradere om du virkelig liker det.

Hva slags budsjett har du? Lettere å komme med en anbefaling da.

Dette er det billigste keyboardet du får med anslagsfølsomhet. Et helt kurant keyboard :)

http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=337&products_id=22605

Endret av Knewt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et keyboard holder i lange baner for å lære seg å spille. Hvis du vil ha det som er likest til et piano må du finne et med vekta tangenter og anslagsfølsomhet. Anslagsfølsomhet er absolutt veldig viktig. Det vil si at tangentene reagerer på hvor hardt du slår (svakt slag = lav lyd og motsatt). Du kan også kjøpe et keyboard med "opplæringsfunksjon" som Casio LK-serien der tangentene lyser opp. Jeg tror uansett det er greit å anbefale deg noe billig, så kan du evt. oppgradere om du virkelig liker det.

Hva slags budsjett har du? Lettere å komme med en anbefaling da.

Dette er det billigste keyboardet du får med anslagsfølsomhet. Et helt kurant keyboard :)

http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=337&products_id=22605

Hei og takk for svar! :)

Det keyboardet du linket til ligger innenfor budsjettet og jeg tror jeg bestiller den typen hvis du mener den er bra nok! :D

Hvordan er det keyboardet kontra et vanlig piano når det kommer til forskjeller? Regner med at jeg kommer til å øve på et skikkelig piano når jeg etter hvert får pianoundervisning, for så å øve en god del på keyboardet du linket til når jeg kommer hjem :)

Første bud er vel å lære seg å lese noteark osv uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...