Chocolate-Monster Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Hei, jeg har ganske lite peiling på bil.Men kjøpte meg en slik nissan for å ha over vinteren grunnet billig drift og grei pris + fulgte med nye vinterdekk.Da jeg skifta dekk på bilen og jeg ville starte den sa det bare klikk da jeg vridde om nøkkelen. Det er nok batteri siden anlegget og alt av lys og alt funker. Kommer ikke opp noen varsellampe heller.Er sikkert bare tilfeldig at det skjedde etter jeg skifta dekk, men er kanskje greit å nevne.Ellers har bilen gått 178k km. Den lager sånn klikklyd hver gang jeg vrir om nøkkelen. Etter 5-6 forsøk kan det hende den starter, men motoren høres ut som om den nesten slokkner så må presse inn gasspedalen for å få liv i den så kan jeg bruke den helt vanlig.Noen tips til hva man kan gjøre? Noe man kan fikse selv eller burde jeg sende den på verksted. Om det er noen spørsmål så som kan være greie å vite for dere kan jeg sikkert prøve og finne ut osv Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) At batteriet har nok strøm til å drive cd spiller, lys osv betyr ikke at det har nok power til å dra starteren. Typisk er jo at folk hører på musikk, tenning på osv når dem bytter dekk.. Og etterpå klikker det i starteren? Sjekk batteriet først. Jeg hadde vel prøvd med booster pack, startkabler e.l. Klikker det fortsatt i starteren? Bytt start motor. Endret 15. november 2014 av Mekker`n 1 Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Har almera selv og det samme skjedde hos meg, eneste som skjedde var et svakt "klikk". Løsningen hos meg var å bytte kull i startmotoren, men hos meg var det ikke nok så det sluttet å virke etter noen uker så byttet jeg hele startmotoren og nå har det gått ett år uten problemer. Mekanikeren sa en kjapp løsning når du trenger bilen, det er å banke på starteren med en kost eller noe lignende. Endret 15. november 2014 av bigggan Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Få en til å banke på starteren samtidig som du prøver å vri om nøkkelen. Noen ganger holder det å bare riste kraftig på girspaken mens du prøver å starte (med manuell gir). Hadde ca. samme feil på en gammel Citroën. Endte med å bytte hele starteren. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 At batteriet har nok strøm til å drive cd spiller, lys osv betyr ikke at det har nok power til å dra starteren. Typisk er jo at folk hører på musikk, tenning på osv når dem bytter dekk.. Og etterpå klikker det i starteren? Sjekk batteriet først. Jeg hadde vel prøvd med booster pack, startkabler e.l. Klikker det fortsatt i starteren? Bytt start motor. Dette. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Takk for svar Har nå funnet ut at det med 99% er startmotoren som er gåen.Mitt neste spørsmål er da om det finnes noe standarisering av den. Om man har 2 forskjellige Nissan, med like stor motor vill det å gå greit? Funker det å mixe bilmerker, kjøpe en startmotor fra et annet merke? Pga ringte litt rundt og fikk noen tilbud på 2700,- men det betaler jeg ikke etter at jeg kjøpte bilen til 5k med anlegg, nye ubrukte vinterdekk osv.Noen sa at biltema selger noe? Er ihvertfall open for alle tips. Startmotoren må ikke være ny heller, siden skal bare holde i max 2 år til så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 De hadde ikke noe til Nissan almera, derfor jeg tenkte spørre om man kan bruke deler fra andre biler? Eller andre typer nissan osv? Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Høgger`n? Det er mulig det er relet som er oppå som ikke er helt frisk lengre. Hva sier du til det? Jeg tenkte bytte det først ihvertfall, siden prøvde starte den istad ogjen og kom noen gnister ut av den. Vi slo litt på den og fikk starta bilen igjen etter noen forsøk. Det hele prøvde vi flere gnager og etter 4-5 forsøk med litt slåing gikk den som regel på igjen. Er det noe standard for relleet eller hva tror/vet du om det? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Det er innslagsreleet som henger ja. Du kan prøve å åpne det, pusse litt på kontakter, smøre osv, men det pleier ikke å holde så veldig lenge. Plutslig står du der å klikk, klikk, typisk når det passer dårligst Det er veldig mange forskjellige startmotorer. Å finne en "random" startmotor som skal passe skal godt gjøres. Jeg hadde vel sett på andre Nissan med samme motorkode/manuell/automat og da skal vel starteren passe. Alt annet kan vel regnes som flaks. 2 Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 18. november 2014 Forfatter Del Skrevet 18. november 2014 Takk igjen for et bra svar Men det er ikke mulig å bare bytte releet? Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Var ikke mulig bare bytte reelet siden dem selger kun startmotoren inkludert reelet som en pakke. Men fikk det nytt, greit og billig. Nå funker'n igjen Takk for alle svar jeg fikk osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå