Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger hjelp til å fikse nyinkjøpt pc

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig kjøp meg pc deler for å så bygge pc selv med hjelp av en kammerat.

Desverre ble det en del feil Det første som skjedde var at det var minimal plass inni tårnet, CPU vifta og skjermkortet er nå veldig nerme hverandre. Jeg mistenker problemet ligger her.

Andre problemer inni maskinen:

4 pins viftene som ble kjøpt inn ikke hadde lange nok ledninger mens de viftene som fulgte med tårnet var 3 pins og dermed får ikke strøm fra hovedkortet. Dette betyr nå at bare skjerkortets egen vifte og cpu vifta fungerer. Har fulgt med på varme og det er skjelden over 43-45 på CPU eller skjermkort. Har nå kjøpt inn forlengere og 3-4 pins adapter.

Kabelen som gjør at USB inntakene på toppen av tårenet fungerer ser ikke ut til å feste seg skikkelig til hovedkortet.

Sist men ikke minst, problemet jeg har nå er at maskinen fryser jevnlig, ser ut til at det er skjermkort releatert da skjermen begynner å flikre litt en gang i blandt. Ofte et symtom på at det er for varmt men i følge overvåknings programmet er kortet på 40-45.

Vedlegger her en liste over deler kan legge til bilder av innmaten dersom det er ønskelig.

MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PhysX

Intel Core i7-5820K, Socket-LGA2011-3

Gigabyte GA-X99-UD3, Socket 2011-3

Crucial DDR4 Ballistix 2400MHz 16GB

Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler

Corsair RM850, 850W PSU

Fractal Design Define R4 Black Pearl

Crucial MX100 SSD 512GB 2,5" 7mm

Seagate Barracuda® 2TB

Noctua NF-A14 PWM 140mm Vifte

SilverStone SST-FF141B 140mm Støv Filter

Lite-On DVD±RW Writer, iHAS324

Håper noen her kan se på listen og si hva som eventuelt er feilkjøpt og fåreslå en annen komponent helst fra fra komplet. Har gavekort som kan brukes der.

Takker så mye på forhånd for hjelpen

Endret av Påvilleveier
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har nylig kjøp meg pc deler for å så bygge pc selv med hjelp av en kammerat.

Desverre ble det en del feil Det første som skjedde var at det var minimal plass inni tårnet, CPU vifta og skjermkortet er nå veldig nerme hverandre. Jeg mistenker problemet ligger her.

Andre problemer inni maskinen:

4 pins viftene som ble kjøpt inn ikke hadde lange nok ledninger mens de viftene som fulgte med tårnet var 3 pins og dermed får ikke strøm fra hovedkortet.

Det går fint å koble 3pins vifter rett på hovedkortet. Men Define R4 har en liten viftekontroller integrert i kabinettet, så du kan koble alle 3pins vifter på denne og så kobler du 4pins viftene dine på hovedkortet.

Har du lagt inn alle drivere? Har du oppdatert BIOS?

• Liker 1
Lenke til kommentar

bak hk, fjerne det andre panelet.

Den bruker gammel molex kontakt for strøm.

Ellers er voltjusteringen for viftekontrollen bak kabinettdøren i front.: 5, 7 og 12v

Ellers er jo ikke kabinettet så trangt at du ikke får plass til en 212 + skjermkort inni der...

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Du ser det ganske lett her

http://www.anandtech.com/show/6102/fractal-design-define-r4-case-review-evolution-not-revolution/3

På det 3. bilde på den siden (der hvor man ser baksiden av hovedkortbrettet) ser du noen kabler som kommer fra front (ligger langs 5,25" brønnene). Dette er integrert viftestyring, og du skal ha plass til 3 vifter her.

Siden din maskin fryser så er nok ikke dette hovedproblemet ditt, tenkte bare å tipse om det slik at du slipper kjøpe nye kabler og greier.

Får du noe BSOD eller feilmeldinger?

Lenke til kommentar

Fikk En blåskjerm men det er bare en gang denne kom, ellers bare fryser maksinen etter bruk. Ser ut til at det ofte skjer mens jeg har firefox oppe samtidig som noe annet og ser på noe.

Du ser det ganske lett her

http://www.anandtech.com/show/6102/fractal-design-define-r4-case-review-evolution-not-revolution/3

På det 3. bilde på den siden (der hvor man ser baksiden av hovedkortbrettet) ser du noen kabler som kommer fra front (ligger langs 5,25" brønnene). Dette er integrert viftestyring, og du skal ha plass til 3 vifter her.

Siden din maskin fryser så er nok ikke dette hovedproblemet ditt, tenkte bare å tipse om det slik at du slipper kjøpe nye kabler og greier.

Får du noe BSOD eller feilmeldinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...