Gå til innhold

[Løst] Billig, enkel og holdbar mobil til drittlei 30åring.

Truls84

Anbefalte innlegg

Hei

Nå etter dagens hendelse så ser jeg meg totalt lei av smart telefoner i høyere prisklasse. Forsikringselskaper lurer seg jo unna uansett hva problemet er med dem.

Hadde før en Samsung Galaxy S3, den døde ved at batteriet svulmet opp til 3 ganger sin orginale størelse og konsekvensen var at mobilen datt ut av mobilholderen i bilen og falt i en våt dørk. Det var tydeligvis ikke noe OneCall sin forsikring dekket.

For å hindre at en slik feil skulle skje igjen kjøpte jeg en vannavstøtende smartmobil, en Sony Xperia Z, men den er nesten død etter den falt ut av lommen min og plaserte seg så utrolig pent over dørterskelen da døren skulle lukkes igjen.

Dette var heller ikke noe OneCall var intresert i å dekke.

Da gjenstår bare en ting, finne en billig mobil som lett kan erstattes og heller si opp en forsikring som ikke dekker skade.

TL;DR

Jeg ønsker en mobil jeg kan bruke til å se noen youtube snutter, lese på tek.no, ringe og sende melding, ta noen enkle bilder i ny og ne.

Det er fint om den tåler litt og er billig.

Har sett litt rund og noen av Doro sine modeller er intresange, men det er mange å velge mellom og jeg har ikke tid til å bruke dagesvis på å oppdatere meg på mobilfronten før jeg må gå til innkjøp av en ny telefon.

Hva har dere å anbefale?

Mvh

Truls

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er stort sett alle de mobilene dere sikter til i en høyere prisklasse en det jeg nå føler en mobil er verdt. Ser på den modellen fra CAT tho, er den robust nokk til å rettferdiggjøre prisen?

Skal sjekke ut det dekslet du anbefaler MobilNerd.

Lenke til kommentar

Nå er stort sett alle de mobilene dere sikter til i en høyere prisklasse en det jeg nå føler en mobil er verdt. Ser på den modellen fra CAT tho, er den robust nokk til å rettferdiggjøre prisen?

Den burde være greit specet til å tåle det du har opplevd av problemer med før så lenge du holder lukene lukket. Det finnes billigere modeller, men da får du dårligere skjerm og kamera.

http://www.siba.no/mobiltelefoner-gps/mobiltelefon/cat-caterpilar-mobiltelefon/cat-b15q-dualsim-svart-113673

Har ikke samme militær-spesifikasjon som s50 men du klarer deg vel greit med IP67 ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Hensikten er jo å redusere kostnandene på nye mobiltelefoner, om jeg kan gjøre det med enten å kjøpe en serie med ultrabillige telefoner eller å kjøpe en som faktisk varer er det samme for meg.

Det er jo ikke sagt at jeg kommer til å oppleve et nytt uheld i det hele tatt. Det med batteriet på samsungtelefonene er jo noe man sjeldent hører om.

Lenke til kommentar

Billig-telefonene er sjelden vann og støvtette som IP67 standarden garanterer for. CAT telefonene er designet for anleggsarbeidere så det burde vel tilsi at de tåler de utfordringene du har tatt opp.

Hvis du vil gå billig-veien er denne helt kurant til de behovene du tar opp;

http://www.proshop.no/Mobiltelefon/Samsung-Galaxy-Young-Deep-Blue-2399268.html

Trenger du bedre oppløsning på skjermen, blits og autofokus har du denne;

http://www.netonnet.no/art/mobil/samsung/telefoner/samsung-s7580galaxytrendplusblack/198212.6823/

Lenke til kommentar

Jeg har en Nexux 5. Suverent mye telefon for pengene. Om jeg klarer å ødelegge den så vil jeg kjøpe meg en ny. Den koster jo halvparten av de "ordentlige" telefonene, men yter like godt og litt til. Så det vil ikke koste meg en tanke å måtte kjøpe en ny om noe skulle hende. Men nå har jeg også en ordentlig innboforsikring som inkluderer tabber, så jeg antar at et slikt uhell ville blitt dekket uten spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...