Gå til innhold

Trenger i7core til bedre stream!

Anbefalte innlegg

Hey....

Har begynnt en del med streaming men har et problem med kvalitet og at streamen min legger noe sykt når jeg streamer i bra kvalitet.

Har en intel core i5 og den tilater meg bare ca 480p kvalitet på mine streamer ( leg free ) men om jeg skal opp i 720-1080 så jobber kompresoren min som julenissen på kjøpesentere ( treigt og sitter for det meste i ro )

Jeg er ikke så kjent med maskin varer og har kjøpt en pc for 6 månder siden. Den er sykt bra til gaming og jeg har null problemer med selve pcen, men når det kommer til streaming delen så er det som om jeg sitter på skole pcen min som bruker 10min på å starte word..

Er det noen her som kan hjelpe meg med å finne ut om jeg kan bytte i5 med i7 uten å måtte kjøpe for mange deler evt. slippe å kjøpe ny pc. Er en ungdom på 17 og det sier seg selv at vist man skal kjøpe 2 pcer i løp av et år så blir økonomien ganske dårlig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan si med stor grad av sikkerhet at det ikke finnes en eneste Core i5-prosessor som har problemer med streaming av 1080p video. Det sier seg selv at når gaming funker, men streaming ikke gjør det, så er det noe annet enn prosessoren som er problemet.

Og hva er "kompresoren min"?

Lenke til kommentar

Godt poeng. For øyeblikket vet vi ikke om det dreier seg om en laptop eller stasjonær engang.

Uansett tror jeg ikke at en oppgradering fra en av årets i5-prosessorer til en tilsvarende i7-prosessor vil gi utslaget i ytelsen trådstarter er ute etter, og at problemet ligger et annet sted.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg streamer 1080p helt fint fra min i5 iMac fra 2011 til AppleTV. Kan problemet ditt ligge et annet sted? Spilles helt fint av på selve maskinen i VLC eller Quicktime også.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Yo, noob tabbe av meg. Jeg mente å si prossesor! Men er hos en venn atm så har ikke pcen her til å se hva som er på den. Det jeg kan si er at det er stasjonær pc og at den funker fett til gaming siden gaming i seg selv er ikke noe problem, men når jeg livestreamer så jobber prossesoren min utrolig mye som gjør at jeg ikke får satt opp kvaliteten =/

Lenke til kommentar

Som sakt så er jeg veldig ny til bygging av pc og har nesten ikke vært inni den som jeg har nå. Så har veldig liten kunskap. Jeg snakket så vit med en annen streamer og fikk beskjed at vist prossesoren jobbet mye ( høy prosent ) så kunne det være et av problemene. Det er livestream det er snakk om altså. Føler jeg har missleada dere ganske hard nå = /

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...