Gå til innhold

Prosessorfeil?


eranro

Anbefalte innlegg

Hei, igjen!

 

Min kamerats pc har hatt problemer i lang tid nå. Vi har prøvd "alt". Sendte nylig inn hovedkortet til Komplett, men det ble testet ok, så nå vet vi ikke hva vi skal gjøre.

 

Er det mulig det er prosessoren som er dårlig?

 

(feil: vi prøver å installere winXP, men får hele tiden feilmeldinger om; wink2.sys error, video-adapter error - try changing vid.adapt., memory error - try enabling/disabling cache-settings....)

 

Hans set-up:

Abit NF7-m

AMD XP2400+

Twinmos 512ddr

 

 

Vi føler vi har prøvd alt, bortsett fra å ha byttet min prosessor over til hans (noe som er litt skummelt).

 

Hjelp?!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fysisk ødelagt ???

 

De sjekket hovedkortet, og det kan ikke være det da, vel?

 

Vi har prøvd annen RAM-brikke, annen harddisk, annen strømforsyning...

 

Prosessorfeil? Er det vanlig med blåskjerm da?

 

(vi har også prøvd CMOS-clear, og justert ram-instillinger)

Lenke til kommentar
Har du disablet Shadow RAM o.l. i BIOS da? og byttet skjermkort?

Feilmeldingene dine tyder jo på en av de to tingene - i tillegg til at det lukter litt uoriginal XP-kopi, uten at jeg på noen måte forsøker å svartmale deg!

Igjen :shrug: Hvordan i &%?+"#%! kan uorginal XP ha noe å si??? Nekter å tro det. Som om Windows har sendt ut "fake" programvare. Jeg kjenner mangen som kjører "uorginal XP" uten problemer. Ikke det at jeg digger tyveri av programvare. Det gjør jeg ikke. Men å flere ganger foreslå kjøp av XP som løsning på maskinvareproblemer er for dumt. :wow:

Lenke til kommentar
Har du disablet Shadow RAM o.l. i BIOS da? og byttet skjermkort?

Feilmeldingene dine tyder jo på en av de to tingene - i tillegg til at det lukter litt uoriginal XP-kopi, uten at jeg på noen måte forsøker å svartmale deg!

Bytta skjermkort?? Skjermkortet er jo integrert i HK.

 

Shadow har vi prøvd.

 

Er det faktisk mulig at det bare er cd-romen som er disfunksjonal? eller en kabel?

Kan det bli slike feil av sånt?

 

(jeg er litt redd for å bytte prosessor; omstendig prosess (!) og litt skummelt, siden den er så sårbar)

Lenke til kommentar
Har du disablet Shadow RAM o.l. i BIOS da? og byttet skjermkort?

Feilmeldingene dine tyder jo på en av de to tingene - i tillegg til at det lukter litt uoriginal XP-kopi, uten at jeg på noen måte forsøker å svartmale deg!

Igjen :shrug: Hvordan i &%?+"#%! kan uorginal XP ha noe å si??? Nekter å tro det. Som om Windows har sendt ut "fake" programvare. Jeg kjenner mangen som kjører "uorginal XP" uten problemer. Ikke det at jeg digger tyveri av programvare. Det gjør jeg ikke. Men å flere ganger foreslå kjøp av XP som løsning på maskinvareproblemer er for dumt. :wow:

Uoriginal XP kan gjerne være Corporate Ed, en litt tidlig versjon av WinXP. Siden den mest sannsynlig er lastet ned fra nettet, kan den ha ulike CRC-feil o.l. Cd'er som blir sendt ut fra Microsoft direkte til deg er som regel kvalitetssjekket.

Lenke til kommentar
Har du disablet Shadow RAM o.l. i BIOS da? og byttet skjermkort?

Feilmeldingene dine tyder jo på en av de to tingene - i tillegg til at det lukter litt uoriginal XP-kopi, uten at jeg på noen måte forsøker å svartmale deg!

Bytta skjermkort?? Skjermkortet er jo integrert i HK.

 

Shadow har vi prøvd.

 

Er det faktisk mulig at det bare er cd-romen som er disfunksjonal? eller en kabel?

Kan det bli slike feil av sånt?

 

(jeg er litt redd for å bytte prosessor; omstendig prosess (!) og litt skummelt, siden den er så sårbar)

En prossesor er ikke s[ veldig s[rbar.Du skulle sett 2500 min,den ser ikke ut,kappet i,blyantstreker over alt,artick silver rester,montert og dmontert utallige ganger.Sp;r du meg s[ er s[rbarheten p[ prossesorer en myte,bare bruk vet og ikke makt n[r du skal jobbe med den.

Lenke til kommentar
Kan jeg ikke bare ta med min vifte når jeg skal ta ut min prosessor og sette den inn i hans? Det blir jo enklere da.

høhø??? hva mente du med det da??? prosessoren sitter ikke limt på kjøleren da... men seff det er kanskje lurt å bruke din egen vifte slik at du vet at prosessoren ikke fyker til H*******.. men hvis det er krafitgere vifte på den andre så kan du godt bare bruke den da....

bare husk goop(kjølepasta)

 

Lykke til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...