Gå til innhold

Skule Smaken På Cognac

Zettabyte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Råkrem er godt, og ikke veldig avhengig av kvaliteten på brennevinet. Pisk kremfløte av 3dl fløte, pisk eggedosis av 3-4 egg, og bland dem sammen med 2-3 dl cognac. Tilsett gjerne muskat. Du bruker så mye sukker som du synes er godt selv, men personlig bruker jeg bare et par teskjeer.

Ellers er Cognac Flip en fin drink som er basert på de samme smakene. Du blander cognac, en eggeplomme, litt fløte og litt sukker. Har kan og muskat brukes.

Lenke til kommentar

Vodka Redbull ble jo populært fordi den skjulte spritsmaken så godt, så hva med Cognac Redbull?

Vodka er mye enklere å skjule enn cognac. Kan ikke se for meg at cognac redbull blir særlig godt. Heller det motsatte.

Jeg ville blandet det med cola og noe syrlig (sammen).

Lenke til kommentar

Braastad VSOP er da en helt grei billig-konjakk, så jeg slutter meg egentlig til forslaget om å gi den til noen voksne. Den slags brennevin skal nippes til, ikke hyles nedpå. Ellers passer den fint i kaffe, eller dere kan lage en pjolter (gæmlisdrikk par excellence) ved å blande den ut med Farris eller lignende. Det smaker mye bedre enn man skulle tro. Skjuler ikke smaken, men demper den, og man slipper ekle kræsj med andre smaker cognac ikke passer med.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Redbull/vodka ble ikke populær fordi den temmer spritsmaken. Den ble populær fordi den holder deg gående på dansegulvet 12 timer i strekk.

Isbiter eller litt kaldt vann i cognacen gjør den litt mildere, men ødelegger det for meg. Lær deg heller å like smaken først som sist :)

Lenke til kommentar

Braastad VSOP begynner man med en cm i et stort cognacglass, og holder hånden rundt det og svirrer det rundt mens hånden din varmer glasset. Du lukter og tar deg tid til at lukten blir rundere ettersom cognacen blir varmere og får reagere med luften. Så tar du en bitteliten slurk, bare nok til å fukte tungen, og kjenner etter på følelsen. Så tar du flere små slurker, men lite nok til at du ikke blir overveldet av alle smakene. Hold tempoet såpass lavt at du drikker mindre enn det du har lyst på. Etter hvert går det av seg selv og du sjenker stadig større glass og koser deg glugg i hjel.

Omtrent som når man er på diskotek med ta-av-techno. Det begynner veldig forsiktig og øker sakte på, men når det først tar av blir det vanvittig heftig.

Hm, må finne frem Braastad VSOP-flasken min, dette ble for fristende på en fredags kveld...

Endret av robertaksland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...