Gå til innhold

Radio: Posten forsøker å flytte postkasser, siden 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å kjøre 8-10 km for et brev(som mest sannsynlig bare er tull) virker meningsløst. Men tar jeg ikke feil får posten subsidier for nettopp å kjøre på slike plasser, da ingen andre distributører gjør det, fordi det er svært ulønnsomt. Men det er greit om folk samler kassene på felles stativer, særlig folk som er friske, og som klarer å gå en liten tur(noe som gjelder de fleste).

Lenke til kommentar

Jeg mener at reglene sier at posten kan kreve at postkassen plasseres inntil 500 meter fra huset. Men i min jobb som landpostbud kan jeg kun komme på noen få slike eksempler. De fleste har postkassen sin på et stativ nær huset eller rett utenfor huset. Særlig unge personer som flytter inn i nye hus elsker å plassere postkassen rett utenfor døra si(uten at jeg noen gang har opplevd at posten klager på det), mens eldre folk som bor på gårder langt borte fra resten av sivilisasjonen, må gå flere hundre meter for å hente posten.

Men at kassene bør plasseres slik at kundene ikke må kjøre lange omveier for å hente posten tar jeg som en selvfølge.

Lenke til kommentar

Tja, men det spørs også hvor langt vi definerer "tur".

Radioeksemplet pratet om at postkassen ble flyttet fra 150m(postkassen lå på riksveien ved innkjørsel) 2,8km(gudene vet hvor). Og tydligvis ikke plassert til sånn at det kunne hentes tilbake fra jobb.

Hvis DET er kravet til posten (2,8km) skjønner jeg godt at de ikke får medhold her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...