Flying_Dutchman Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Hei. Jeg heter Alper og bor i İstanbul. Jeg har en venn som bor i Norge, derfor jeg vet litt om Norsk språk så vel som Norsk maten. Jeg og moren min lurte på hvordan man lager frukt suppe. Jeg har sett på Youtube men ikke få ingen informasjon om det og har funnet denne site etterpå. Trodde det blir beste her å spørre om det . Er det noen som vet hvordan lager frukt suppe? Faktisk det er meget bedre hvis noen som skrive detaljen eller frukten på engelsk. Tusen takk! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Jeg har aldri hørt om fruktsuppe. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Jeg fant dette på google. Det står mer om fruktsupper der, jeg kopierte bare denne: Butterfly Jungle: Fruktsuppe - Norwegian Fruit Soup Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Jeg fant dette på google. Det står mer om fruktsupper der, jeg kopierte bare denne: Butterfly Jungle: Fruktsuppe - Norwegian Fruit Soup ærsj... det der så ikke noe godt ut... har heller aldri hørt om fruktsuppe. men i følge den artikkelen er det like mange oppskrifter som det er Norske familier. Lenke til kommentar
Flying_Dutchman Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 Tusen takk for alle svarene... Lenke til kommentar
blured Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Det nærmeste jeg har smakt som minner om fruktsuppe er vel nypesuppe (med krem), hvilket er ganske så godt. Ellers så er jo tørket og syltet frukt blant eldre mennesker populært, kanskje ikke så rart da tilgangen på fersk frukt gjennom vinteren i Norge ikke var den største. Men kan ikke si jeg har hørt om så mange som varmebehandler det. Oppskriften som Hermosa linker til virker for meg å være litt BS (om det er "Norsk" den skal være, og forfatteren bak bloggen ser ut til å forstå dette selv: Er ikke akkurat mange av de ingrediensene der som tradisjonelt var lett tilgjengelige i Norge). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå