Gå til innhold

Hvordan man lager frukt suppe?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg heter Alper og bor i İstanbul. Jeg har en venn som bor i Norge, derfor jeg vet litt om Norsk språk så vel som Norsk maten. :) Jeg og moren min lurte på hvordan man lager frukt suppe. Jeg har sett på Youtube men ikke få ingen informasjon om det og har funnet denne site etterpå. Trodde det blir beste her å spørre om det . Er det noen som vet hvordan lager frukt suppe? Faktisk det er meget bedre hvis noen som skrive detaljen eller frukten på engelsk.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nærmeste jeg har smakt som minner om fruktsuppe er vel nypesuppe (med krem), hvilket er ganske så godt. Ellers så er jo tørket og syltet frukt blant eldre mennesker populært, kanskje ikke så rart da tilgangen på fersk frukt gjennom vinteren i Norge ikke var den største. Men kan ikke si jeg har hørt om så mange som varmebehandler det.

Oppskriften som Hermosa linker til virker for meg å være litt BS (om det er "Norsk" den skal være, og forfatteren bak bloggen ser ut til å forstå dette selv: Er ikke akkurat mange av de ingrediensene der som tradisjonelt var lett tilgjengelige i Norge).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...