Bluehorse Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Hei driver å tar Mensa sin prøvetest. Får en del av disse nå som jeg søker jobber, gjerne i kombinasjon med tallrekker. Dette fikk meg til å undre, er denne i det hele tatt lik som den ordentlige testen? Jeg scorte 121 og nå litt over 130 ettersom jeg har tatt den flere ganger. Er det kun figurer på den ordentlige også? Nysgjerrig! Endret 14. november 2014 av Bluehorse Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Nå skal jeg ikke si at jeg er veldig stor erfaring med tester for jobb. Men den siste jeg tok var en såkalt Matrigma test, som er basert på Raven Matriser. Altså bare figurer, ikke tall. Jeg scoret ikke spesielt bra på den (eller kanskje min arroganse tilsier at jeg har høye standarder for en god score), men fikk jobben allikevel. Hvis jeg var deg så ville jeg ikke hengt meg så veldig opp i jobbtestene, men heller gå for å gjøre et godt inntrykk på intervju. Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Jeg opplever at disse testene er inngangen til intervju som en "runde 2", etter de har luket ut første batch... Endret 14. november 2014 av Bluehorse Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 (endret) Om det var bare figurer eller ei - de testet åpenbart ikke for orddelingsfeil, så sånn sett var du jo heldig. Endret 14. november 2014 av toth Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Om det var bare figurer eller ei - de testet åpenbart ikke for orddelingsfeil, så sånn sett var du jo heldig. haha pcn jobber i mot meg Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Jeg opplever at disse testene er inngangen til intervju som en "runde 2", etter de har luket ut første batch... Det varierer sikkert veldig. Igjen, jeg kan bare snakke fra mine noe begrensede opplevelser. For min forrige jobb så fikk jeg invitasjon til tester samtidig som jeg ble invitert til intervju. Da var det bare ett intervju, men det varte riktignok bokstavelig talt hele dagen (9-10 timer, faktisk). Nå har jeg vært på søker'n i høst, og fikk nylig jobbtilbud som jeg vil takke ja til. Da fikk jeg testen tilsendt sammen med invitasjonen til annengangsintervjuet. Jeg var nå også i en runde et annet sted, og dersom jeg får en invitasjon til nytt intervju så vil det i så fall bli tester mellom andre og tredje intervju. Så kort fortalt, inntrykket mitt er at slike tester bruker som et sikkerhetsnett for å være sikre på at man ikke ansetter noen med alvorlige mangler på enkelte intellektuelle områder. Hva slags jobber er det du søker på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå