Salvesen. Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Hei, Usikker på om dette er rett plass på forumet, men gjerne flytt den om den passer bedre en annen plass. Jeg er på utkikk etter en løsning der alle innkommende ny mail får auto reply(Typisk takk for din henvendelse, vi svarer når vi har tid blablabla...). Har sjekket litt i regler og slikt i selve outlook men virker ikke å være noen god løsning der? Er det noen eksterne plugins eller noe slikt som kan håndtere dette på en god måte? Det må fungere uavhengig av pc'en er av eller på. Vi bruker exchange server. Altså funksjon er slik: Ny mail kommer inn -> auto svar blir sendt automagisk -> når det etterpå kommer ny mail med samme heading bare med RE: eller noe slikt får de ikke autosvar. Håper dette er forståelig og at noen vet om en god løsning Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Fraværsassistenten? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Fraværsassistenten? Ja denne vill fungere, men den vill vell sende mail hver gang det blir en korrespondanse? Det som er "problemet" er at dette er en mail "pool" hvor flere jobber i. Slik at vi vill sende en auto mail hver gang vi får en mail inn som er "ny". Når man så svarer de og mailer går frem og tilbake om samme topic vill vi ikke at de skal få nye autosvar mellom hver mail om du forstår? hehe. Altså jeg trenger en fraværassistent som ser på topic og utfører kun autosvar når topic ikke inneholder RE: og andre ting som blir lagt inn i topic når det er svar. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Vel, da er eg nok redd for at funksjonaliteten du trenger er utenfor målgruppen til Exchange/Outlook. Det du da trenger er ett dedikert saksbehandlingssystem, og disse kobles da opp mot en e-postkonto Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Vel, da er eg nok redd for at funksjonaliteten du trenger er utenfor målgruppen til Exchange/Outlook. Det du da trenger er ett dedikert saksbehandlingssystem, og disse kobles da opp mot en e-postkonto Ja det er vell der vi er på vei, men vi leter etter en midlertidig løsning som vill fungere greit mens vi utvikler en løsning som vi er fornøyd med Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Hva med å sette opp en konto som f.eks "[email protected]" som de får automatisk svar fra. Så kan de som jobber med denne velge å selv svare fra sin egen mailkonto (De har pushet ut "[email protected]" kontoen inn i sin outlook.) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Hva med å sette opp en konto som f.eks "[email protected]" som de får automatisk svar fra. Så kan de som jobber med denne velge å selv svare fra sin egen mailkonto (De har pushet ut "[email protected]" kontoen inn i sin outlook.) nja det er ikke helt optimalt da vi plutselig må ta over saker fra andre osv så da må vi pushe de videre til en mailpool slik at de kan hentes ut av andre osv. Men somsagt er det planlagt en løsning i fremtiden men nå må vi se på en kjapp løsning som kan fungere. I dag gjør vi det manuelt på alle ny mail og setter en kategori på mailen for at det ikke skal bli gjort flere ganger, tungvindt? jepp! Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Hva med å sette opp en konto som f.eks "[email protected]" som de får automatisk svar fra. Så kan de som jobber med denne velge å selv svare fra sin egen mailkonto (De har pushet ut "[email protected]" kontoen inn i sin outlook.) nja det er ikke helt optimalt da vi plutselig må ta over saker fra andre osv så da må vi pushe de videre til en mailpool slik at de kan hentes ut av andre osv. Men somsagt er det planlagt en løsning i fremtiden men nå må vi se på en kjapp løsning som kan fungere. I dag gjør vi det manuelt på alle ny mail og setter en kategori på mailen for at det ikke skal bli gjort flere ganger, tungvindt? jepp! Hm, hva med ett enkelt ticketsystem? Som Zendesk? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Finnes der ikke "regler" lenger i Outlook? Outlook i "gamle" Office (2000/2003) hadde mulighet for å sette nokså komplekse regler for behandling av epost. Noen år siden jeg brukte Outlook sist, men ville jo trodd at regler fremdeles eksisterte? Der kunne du iallfall gjøre det du vil, nemlig å svare automatisk på første (men ikke påfølgende) epost.Alt etter variant epostserver dere har, så kan dere evt bruke annen epostklient, som f.eks Thunderbird, som jeg vil tro alt har en slik plugin, og om ikke så er det veldig kurant å bygge sin egen plugin der, siden Thunderbird er noe mer "åpen" enn Outlook, mildt sagt. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Du kan sette ganske komplekse regler i Outlook ja, men du må nok regne med å bruke litt tid på dette. Sett opp en dedikert PC/VM med Outlook og la den være pålogget hele tiden, så har du en midlertidig løsning, inntil ticket system er på plass. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Fraværsassistenten? Ja denne vill fungere, men den vill vell sende mail hver gang det blir en korrespondanse? Det som er "problemet" er at dette er en mail "pool" hvor flere jobber i. Slik at vi vill sende en auto mail hver gang vi får en mail inn som er "ny". Når man så svarer de og mailer går frem og tilbake om samme topic vill vi ikke at de skal få nye autosvar mellom hver mail om du forstår? hehe. Altså jeg trenger en fraværassistent som ser på topic og utfører kun autosvar når topic ikke inneholder RE: og andre ting som blir lagt inn i topic når det er svar. pff, benytt anledningen til å hevne deg på de som sender fellesmail Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå