Gå til innhold

nVidia surround uten SLI ?

OlaHaldor

Anbefalte innlegg

Jeg har to GTX Titan. Det ene har jeg hatt i over et år, det andre kjøpte jeg for et par uker siden.

Programvaren jeg normalt bruker liker ikke SLI men bruker likevel kort nr 2 fult ut med OpenCL eller CUDA, så jeg har ikke koblet på broen mellom kortene, og jeg ser heller ingen grunn til å skulle bruke det når jeg spiller - jeg er fornøyd med ytelsen jeg får med ett kort.

Jeg har tidligere kunne brukt alle tre skjermene med surround for å få spillene opp på alle tre skjermer. Nå er første gang på en stund jeg har tid til å spille, og tenkte å nyte et nytt spill på tre skjermer - men den gang ei.

I surround-innstillingene får jeg ikke valgt surround, og det ser ut som jeg må aktivere SLI?! Helt nytt og ukjent for meg.

Er det ingen måte jeg kan aktivere surround, uten å enten

a) koble på en SLI bro

b) ta ut det ene skjermkortet

?

2d8d44a917.png

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sett sett GPU 2 som dedikert til PhysX, og se om du så kan velge Surround. :)

Da pleier ikke Nvidia kontrollpanelet å behandle den som en potensiell SLI-kandidat, og blir da som om du har 1 kort.

Hos meg er det fordi jeg har trippel-SLI, men ønsker å bare kjøre SLI. Da huker jeg av for dedikert til PhysX, og vips, SLI.

Edit: Dog noe spesielt å være fornøyd med et enkelkort-ytelse i spillet, og ikke orke å koble på/kjøpe en SLI-bro (disse følger vel med i fleng på HK som støtter SLI) når man skal kjøre Nvidia surround. :ph34r: Ytelsen blir jo så vanvittig mye bedre. Og spesielt når man har utstyret, da hadde jeg ikke fysisk klart å starte spillet uten å ha SLI aktivert.

Men men, alle sitt valg. Jeg hadde i hvert fall trodd det var mye lettere å koble på SLI bro enn å koble ut skjermkortet når man skal spille, ja om det trikset ikke funket.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Prøvde dette nå. Da hopper SLI-valget opp til "Maximize 3D Performance", som i utgangspunktet er grået ut og umulig å velge manuelt. Prøvde å overstyre med "Disable SLI", men Apply-knappen er borte. Får med andre ord ikke til å gå tilbake fra "Maximize 3D Performance".

35471fd9f8.png

Lenke til kommentar

hmm, sorry mac. Da er jeg tom for råd. Eventuelt kanskje se om det hjelper å koble på en av skjermene til andre kortet (selv om jeg finner det usannsynlig at det skal hjelpe).

Det beste om ikke noe av det funker, blir å:

1. Sette på SLI bro, og så eventuelt prøve å deaktivere SLI i menyen "3D settings", hvor du kan sette visse SLI-parametere.

2. Sette på SLI bro, og så bare bite i det sure gresset med å få bedre ytelse. ^^

Lenke til kommentar

Ulempen er at jeg bruker programmer for 3D animasjon/rendering o.l. som krever at kortene ikke står i SLI - det får programmene kort og godt til å ignorere kort nr 2, og jeg får i praksis halvert ytelse. Eksempelvis kan en render i veldig i høy kvalitet og oppløsning ta 3-5 minutter pr. frame med ett kort. Med begge to i sving blir dette veldig nøyaktig halvert!

Da kan jeg like godt ta ut det ene kortet, og det er naturligvis ikke aktuelt. :)

Takk for svar, får bare bite i det sure eplet, om enn på en annen måte, ved å ikke spille med tre skjermer.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Joda, det kunne jeg i grunn se for meg. Men jeg tenker på at du bare setter den i SLI når du skal spille / bruke Nvidia surround?

Før var det knotete når man måtte reboote systemet for hver endring, men nå tar det ofte bare 2-3 sekunder. Mye raskere enn å ta ut skjermkortet i alle fall.

Og det kan ikke hende den lar deg kjøre Nvidia surround, uten å kjøre SLI, så lenge SLI-broa er koblet i? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...