1Dr.E Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 NESTEN fristende å si opp i protest ved nyttår... Forferdelig synd at jeg ikke har flere tilbydere av internett her jeg bor. Telenor kan maks levere 11/1 til 408,-/mnd inkl. linjeleie. 60/20 koster meg i dag 968,- hos Canal Digital fordi jeg må ha med TV-pakka. Tilsvarende hastighet fra Telenor koster 658,- inkl. linjeleie for de som kan få det. Forventer omtrent tilsvarende pris når de endelig får ut fingeren, og rundt 300 kroner spart hver måned. Idet vi skriver 2017 og man eventuelt fortsatt blir tvangspålagt TV-pakke, kan man komme noen vei ved å peke tilbake på deres egne uttalelser om at dette skulle ordnes i løpet av 2016? Hver eneste av de hundrelappene som flakser ut på månedlig basis gjør vondt. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Idet vi skriver 2017 og man eventuelt fortsatt blir tvangspålagt TV-pakke, kan man komme noen vei ved å peke tilbake på deres egne uttalelser om at dette skulle ordnes i løpet av 2016? Hver eneste av de hundrelappene som flakser ut på månedlig basis gjør vondt. Hva å si opp dritten? da hvis du sier opp i dag, må vente til 19.12.2016 før du får avsluttet faktura med selskapet da det er 2 måneders oppsigelsetid. Håper virkelig mange gjør dette. Da jeg syns Get\Canaldigital fortjener såpass. Lurer på når forbrukerombundet vil gå ut med pressemelding om de ikke vil utsette dette til 2018 er siste frist å avslutte koblingsalget gjør de ikke noe med dette da er markedsrådet neste. Forsøker å purre på dem men får aldri svar. Så antar de har lite de skulle sagt. Enten si opp eller lev med faenskapen. Prøvd mobil bredbånd? Men da må du ungå større nedlasting. Eller hør med naboer om du kan få låne bredbånd fra dem, lite trolig men kanskje eneste mulighet. Handler denne saken om telenor og g.fast? Da telenor påstår NKOM som gamledagse og forby g.fast fordi man frykter for monopol. Men Canaldigital\Telenor\Get er like gammeldagse. Da de tar høyest priser som mulig for å sikre seg størst monipol, og samtidig nekter å bygge ut på steder særlig fiber der det ikke er lønnsomt, det gjør kundene betaler stiv pris men fremdeles mange som ikke får produktene de ønsker. Snakk om idioti. Tror eneste løsning her blir staten må inse de må være de som sponser utbygging. Ellers vil det aldri skje noe. Da godt mulig canaldigital\get sier de ble tvunget av forbrukerrådet å avslutte koblingsalg fordi ellers ville de ta saken i markedsrådet som egentlig er den store saken handler om. Ingen av selskapene vil tape penger. Men hvis alle hadde sagt opp ville det slått negativt på kunder og utbygging ennå hardere. Så regjeringen må inn i styret til canaldigital\get og gi de forbud mot høye lønninger, og piroritering å utbygge fiberen istedenfor å sløse penger på høye mafia\nasister som kun tenker penger. Ektra ille hvis i kundeservice spares det mest penger, og utbygging. Kun fordi lederne tjener mere penger på dette. Da vi ser på g.fast\docsis 3.1 er begge deler løgn aldri kommer ut ting til kundene en gang. Fiberutbyggingen har vært stille kun på nye borettslag dette blir prioritert eller der hvor mange er sammen å bidrar til utbygging. Endret 19. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Skal undersøke nå om man kan angre oppsigelse innen den 2 mnd. har gått ut, i tilfelle de faktisk fikser det innen nyttår. Må i så fall også få undersøkt hvor mye tid Telenor trenger for å koble opp ADSL her. Skeptisk til om 11/1 duger i en familie der det gjerne streames 3 ulike ting samtidig, men begynner å bli villig til å prøve å leve med det nå. Edit:"NB! Vi har for tiden stor pågang og forventet behandlingstid på din e-post er 7 virkedager." Endret 19. oktober 2016 av 1Dr.E Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Telenor har 1-3 dager behandling tid, men i praksis er de langt raskere. Tror du får raskest svar ved å sende direktemelding\innlegg på facebook så slipper du å ringe. 11-1 mbit er veldig lite, er mobiltnettet like tregt? Endret 19. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Mobilnettet er kanskje raskere, men kommer med datakvoter på 10/20/50 GB pr måned. Det vil være brukt i løpet av et par dager. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) https://nettbutikk.telia.no/4g-bredband https://www.ice.no/private/mobile-broadband/ Det er nok beste du får hvis du først har dekning. Jeg vet jeg kan få 120\30 mbit i bestefall der jeg bor, selv om jeg sikkert klarer å bruke opp 200 GB på en måned. Har selv vurdert å gå over. Er veldig fristene å gi et stikk til telenor\canaldigital. Men ganske sikker på hvis jeg sier opp må jeg tegne ny 12 måneders bindingstid. Kun fordi disse selskapene vil tjene mest mulig. Vis jeg vil tilbake til dem. Men vet telia\chess er vanskelige på kundeservice, de vil heller anbefale fiber\DSL\coax istedenfor. Selv om det koster vesentlig mere. Er ganske idiotisk 200 GB kunne selges til 500 kr egentlig, med tanke på garantien man har med det. Endret 19. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Canal Digital Kabel Hei Gunnar! Det stemmer. Innen 2017 skal vi ha kommet frem til en løsning for kunder som kun ønsker bredbånd og ikke TV. Vi har ingen antatt leveringstid på dette enda men det skal være mulig innen 2017 //Martine Som dere ser her, lyver canaldigtal som det holder til banken. Nå har vi foreløpig fra forbrukerombundet ikke fått begrunelse, men kundeservice bekrefter 2017 som dato for koblingsalg skal opphøre. Vi kan med andre ord ikke vite sikkkert det blir utsatt ennå lengere. Eller om saken blir tatt inn i markedsrådet det er vel forbrukerrådet\ombundet som må vurdere om det har noe vits. Da jeg tror canaldigital\get betaler gjerne for advokater for å utsette tiden lengst mulig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 (endret) Innen 2017 betyr før 2017, ikke i løpet av 2017. Lovnaden var tidligere i løpet av 2016. De har altså drøyt to måneder på seg for å klare å holde denne allerede svært trenerte lovnaden. Det skulle ikke forundre meg om det betyr 3 måneders oppsigelsesfrist i tillegg sånn at man i praksis ikke får dette før april 2017. Svindel og bedrag hele veien. Anbefaler å kontakte nabolaget og spleise på én linje og distribuere dette selv mellom boligene. Endret 26. oktober 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 (endret) Svindel og bedrag hele veien. Anbefaler å kontakte nabolaget og spleise på én linje og distribuere dette selv mellom boligene. Det går ikke med mindre du vil betale 5000 kr per meter med fiber. Da enkelte kommuner bruker gamle regler som ikke tilatter verken luftstrekk\micro trenching eller andre billige måter. Håper å vite snart hva forbrukerombundet gjør med saken. Ellers må vi leve med elendigheten. Antar canaldigital gjør dette siden de vet linjeleie muligens blir ulovlig så fremt de ikke godtar å leie ut infrastrukturen sin til tjedjepart. Så eneste mulighet ville være for de å kun selge bredbånd da ville de tapt mye penger. Frykter innen\i løp av 2017 kan vi håpe på mobilt bredbånd\fiber tar over. Ganske kjedelig sak dette, da det er bare forbrukerne som taper på dette utsettes. Tror telenor\canaldigital taper lite på dette sammen med Get. Endret 26. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Svindel og bedrag hele veien. Anbefaler å kontakte nabolaget og spleise på én linje og distribuere dette selv mellom boligene.Det går ikke med mindre du vil betale 5000 kr per meter med fiber. Da enkelte kommuner bruker gamle regler som ikke tilatter verken luftstrekk\micro trenching eller andre billige måter. Jeg tror mange nabolag klarer seg uten så dyre løsninger: Blokker, rekkehus, 4-mannsboliger og 2-mannsboliger: Bare bor et hull inn til naboen og tre kabelen gjennom veggen og plugg i ruteren. Trenger ikke fiber. TP holder i massevis for de linjene. Eneboliger: Veldig mange steder grenser tomtene mot naboens tomt. De fleste klarer å grave ned en kobberledning til selvgående gressklippere og da går det like bra å legge ned en TP-kabel over plenen og inn til naboen. Eneboliger ligger ofte på rekke så ganske mange kan knytte seg sammen helt uten å krysse kommunal grunn. Kryssing av kommunal grunn: Enten trådløse løsninger eller grave ned kabel i overflaten (~10 cm) uten å spørre. Kryssing av mindre veier: Enten trådløse løsninger eller legge kabel i rør som allerede krysser veien (overvannsnett etc), uten å spørre. Veldig få tør å røre noe de ikke vet hva er så løsningen kan holde lenge. Hvis kablet så kan man godt ha trådløst i backup i tilfelle det skjer noe med kabelen. I bystrøk: Trådløst med retningsstyrte antenner. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Hos Forbrukerombudet får Agderposten opplyst at de største selskapene er innkalt til et møte i begynnelsen av november. - Da har vi bedt om å få se selskapenes planer for avviklingen av koblingssalg, og for den kommunikasjonen de gir ut til forbrukerne om dette, opplyser kommunikasjonssjef Ingvild Sahl hos Forbrukerombudet til Agderposten. Signalene fra selskapene har vært at de skal avvikle koblingssalget i løpet av 2016. Derfor har Forbrukerrådet hittil ikke tatt saken videre til Markedsrådet. http://www.agderposten.no/nyheter/ser-du-tv-via-kabel-eller-nett-1.1588064 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Jeg er MEGET spent på å få høre hva som blir lagt frem på det møtet 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Skulle ikke forundre meg det blir slik: Canaldigital\Get invister årlig 2 miliarder krone for å bygge bredbånd\høyhastighets nett. Derfor vurder disse å ta 400 kr i linjeleie men da kan man få webtv inkludert som wimp uten dekoder, for å sikre seg alle kunder kan beholde dagens tilbud uten reduksjon av utbyggingen. De mener fremdeles TV pakke er beste invisteringen for å ungå linjeleie, da pengene må hentes på en annen måte. Enten økt pris på bredbånd alene ellers som kostnad på en annen måte. Gleder meg til i morgen? Hvis det er da en avgjørelse blir tatt, tviler man slipper unna linjeleie. Ellers vet vi da må canaldigital satse mere på webtv for folk heletatt skal vurdere å betale. Da hvorfor betale 25 kr måneden for kortleie da iptv slipper man det? Ellers tror jeg det blir utsatt til neste år på bakgrunn vi ikke har fått informasjon om dette. Da med mindre de venter til 31 desember kun fordi de har satt tidsfristen sin til det. For er ganske sikker på canaldigital ikke hadde nevnt om linjeleie, og det er nødvendig med mindre de ikke hadde vurdert det. Man har fremdeles mulighet for mobilt bredbånd dermed mener disse selskapene konkuransen ikke er begrenset. Selv om det kanskje føles slik, muligens de som har 100\500 mbit slipper linjeleie men hvem vet? Kanskje canaldigital ser de må komme med 800\1 gigabit hastighet for å hente penger på en annen måte. Endret 31. oktober 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Hos Forbrukerombudet får Agderposten opplyst at de største selskapene er innkalt til et møte i begynnelsen av november. Når regnes som begynnelsen av november? 15 novemeber eller senere? Tydligvis har lite skjedd ennå. Forhandlingene mellom forbrukerombundet og Get\Canaldigital har tydligvis ikke kommet til enighet dermed må vi vente ut 2017 før de finner løsning. Endret 3. november 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 (endret) Edit nå skjer det noe her. Get er eneste levrandør som slipper markedrådet. Get vil slutte med tvungent koplingssal 14.10.2015 — Get har i dag lagt ein plan på bordet for avvikling av tvungent koplingssal. Forbrukarombodet tar difor ikkje saka til Marknadsrådet. Hvordan det blir med canaldigital er usikkert? Gjort forsøk å prøve å finne mest mulig informasjon, men hvis dette stemmer, kan det tenkes kun canal digital vil ha linjeleie? Ikke get? Eller? Get gir opp koblingssalget - vil la kundene kjøpe bredbånd uten å kreve TV-pakkerDette er gammel nytt i dag, fremdeles magel på informasjon særlig på linjeleie. Endret 7. november 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Vet noen er det markedloven som sier internetlevrandøren har 1 måned varslingsplikt? Så hører vi ikke noe om 2 uker, betyr det ikke vil skje før slutten av desember? Enten så venter levrandørene på lørdag 31.12.2016 den dagen vil de gå ut med pressemelding at det blir linjeleie fra 1 januar 2017 for de som vil kun ha bredbånd? Hvis vi ikke hører noe da, stemmer bare det vi trodde blir utsatt til 2017, forbrukerombundet tar saken til markedsrådet. Det er fremdeles usikkert hva de konkluder om de mener det ikke er urimlig at tvpakke\bredbånd er koblet sammen på coax. Men muligens på fiber hvis det ikke er snakk om borettslag? Dermed blir canaldigital\get kun pålagt å tilby bredbånd der man bor i enebolig med fiber. Som sagt er det veldig få kunder det er snakk om. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Endelig: Canal Digital og Get varsler dyrere bredbånd for kabelkutterne Endelig kan vi vise til 1 januar som datoen man kan kjøpe kun bredbånd. Men fremdeles usikkert hvor mye dyrere det vil bli, antakelig 150 kr dyrere, men dog usikkert det gjelder 100\500 mbit også. Men de ønsker ikke å si dette? Kanskje fordi det ikke er bestemt ennå. Ekstra ille for borettslagkunder da de må ha styremøte på dette. Antar med mindre det er fleretall for kun bredbånd blir det gammel avtale. Er enig jeg håper konkuransen blir bedre canaldigital\telenor må leie fiberen sin til andre. Hvis ikke er det svært negativt. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Men de ønsker ikke å si dette? Kanskje fordi det ikke er bestemt ennå. Det står jo i artikkelen at hverken Get eller CD har satt priser på dette ennå, og man da ikke gå ut med et nytt tilbud uten å ha en pris på det... Ekstra ille for borettslagkunder da de må ha styremøte på dette. Feil. Borettslagene har rabatterte avtaler med bindingstid som de må forholde seg til. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Men de gir inntrykk av tidligere med losbynett det antakelig blir 150 kr dyrere. Uansett er ikke pris sikkert, særlig GET, da de ikke har tatt pris på det før. Kan være prisene nå blir forskjellig fra canaldigital\Get kanskje canaldigital tar dyrest pris totalsett uten dekoder. Foreløpig har prisen vært likt. Neste år kan det lønne seg å være get kunde hvis man ikke er låst i borettslag avtale tror jeg. Selv om det beste er homenet\bayonette. Desverre har jeg ikke inside telecom: Lanserer nye TV-pakker på mandag Så jeg lurer på hva dette er, om de kanskje vurder å tilby webtv: http://webtv.canaldigital.no/home Og kun betale 409 kr måned uten programavgift. Hvis man vil ha flere kanaler som tilbys her uten å måtte bli tvunget å ha dekoder. Jeg håper på det blir utviklingen og 4k dekoder for de som måte være intrisert i det. Hvis docsis 3.1 (Full duplex) skjer samtidig har vi mye å glede oss til neste år. Venter i spenning hva løsningen blir, for blir feil med linjeleie hvis man ikke får raskere opplastinghastighet på coax mener jeg. Da bør NKOM og konkuransetilsynet og forbrukerrådet vurdere at Get\Canaldigital og telenor blir pålagt å leie infrastrukturen sin på lik måte som telenor blir pålagt dette i januar. Selv syns jeg det er tåpelig hvis borettslag kundene må vente 3-5 år til borettslag avtalen går ut for å velge kun bredbånd. Rabatt eller ikke rabatt, totalsett blir det dyrere å bli tvunget til tjeneste man ikke vil ha. Særlig hvis de første 3-5 årene er utløpt etter fiberen ble lagt. Endret 23. november 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 28. november 2016 Del Skrevet 28. november 2016 (endret) Nå har CD lansert priser for bare bredbånd. http://www.nettavisen.no/nyheter/glad-nyhet-til-canal-digital-kunder/3423287347.html I praksis betyr det at den billigste rene bredbåndspakken du kan kjøpe i fremtiden, vil være en 30/5-linje til 579 kroner i måneden. Det er veldig, veldig mye dyrere enn det Telenor tilbyr på ADSL-siden - og prisen ligger 150 kroner høyere per måned enn vanlige bredbåndspakker. - Den kapasiteten vi skal bygge opp i årene som kommer, må kundene være med på å betale, sier Canal Digital. Eller for å si det på en annen måte: Canal Digital lanser nå et produkt som de håper at ingen kommer til å kjøpe. edit: full prisliste: https://kabel.canaldigital.no/bredband/bredband-uten-tv/ Bare internett kan bestilles / TV kan avbestilles fra 7. Desember Endret 28. november 2016 av MegaMann2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå