Gå til innhold

Hjelp til systemkamera som skal brukes til filming

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe et nytt kamera til filming og har ikke så mye peiling på hva jeg skal kjøpe. så jeg spør dere. hva brude jeg gjøre ? :D

Jeg har sett på noen systemkamrea som samsung xn 300 og Panasonic Lumix GH3

også har har jeg sett på Canon legria HF G30.

Jeg trenger et kamera som kan ta bra filmer ute i natruen og innendørs.

Jeg har drevet på med litt filming noen år nå. har brukt gopro og ett billig canon kamera.

Nå driver jeg på med litt støre prosjekter og tenkt at det var på tide å skaffe seg et nytt kamera. Men har ikke en anelse på hva som er bra.

Mvh Ben

## topic endret av ilpostino ##

Endret av benjaminxmx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge er gode kamera, men det er store forskjeller.

GH3 er mye større, 2-3 ganger dyrere, og GH3 har søker.

Til samme prisen får man Samsung NX1 med 4K-filming og spesifikasjoner som få andre kamera kan matche.

Personlig synes jeg Sony RX100 MK II gir bedre video enn mitt NX300, men jeg betalte nesten like for det brukt som for NX300 nytt.

Lenke til kommentar

Jeg har gått tilbake til DSLR etter å ha prøvd m4/3 men jeg klarte ikke å venne meg til elektronisk fokusring, alle objektiv jeg har sett på har det.

Jeg filmer en del RC flying og ingen autofokus klarer å holde følge med en prikk som fyker rundt på himmelen så jeg er avhengig av manuel fokus.

Så jeg kjøpte Sony A77ii den eneste skuffelse med kameraet er at det ikke har 4K noe Sony burde ha klart i år 2014 når Panasonic klarer det, og kjenner jeg Sony rett kommer de heller med en ny modell en å oppgradere firmwaren til eksisterende modeller.

m4/3 kamera gir ikke dårligere bilder en sine større søsken i samme prisklasse og som reisekamera hadde jeg heller valgt et m4/3 kamera.

Endret av Maxopp
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe et nytt kamera til filming og har ikke så mye peiling på systemkamera.

Du sier ingenting om bruksområde, krav til zoom, krav til videokvalitet. Har du tenkt gjennom det vil du få mye bedre svar hvis du skriver litt omdet. Har du ikke tenkt på det så anbefaler jeg at du gjør det, og ikke minst hvorfor du vil gå for et systemkamera. Kan godt hende systemkamera er riktig for deg, men det finnes også andre gode alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...