pcb Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Hei mulig jeg er veldig grønn, men har problemer å komme meg på nett kablet. Har i dag Canal Digitals ruter (zyxel p8702n), som jeg kjøpte i August etter å ha opplevd svake signaler i kjelleren til min stasjonære pc.Da dette ikke endret signalstyrken, kjøpte jeg derfor et nettverksutvider (netgear WN3000RP) i håp om at signalene skulle bli enda bedre. Dessverre så ikke dette til å funke noe merkbart heller. Bestemte meg derfor å prøve Netgear powerline XAVB5201 istedenfor, da signalene skal gå igjennom strømnettet. Har nå koblet den ene enheten i ruteren og den andre i PC`n som tegningen antyder. Da jeg hadde installert alt kom det opp at lokal tilkobling ikke har nettverkstilgang. Hva skal jeg gjøre videre. Har forsøkt å lese meg frem på nettet, Har kjørt ipconfig/all og da står får jeg frem at standard gateway er blank. (leste noe om dette). Kan noen hjelpe meg?? Hilsen en desperat kar som sliter! Lenke til kommentar
pcb Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Hei mulig jeg er veldig grønn, men har problemer å komme meg på nett kablet. Har i dag Canal Digitals ruter (zyxel p8702n), som jeg kjøpte i August etter å ha opplevd svake signaler i kjelleren til min stasjonære pc.Da dette ikke endret signalstyrken, kjøpte jeg derfor et nettverksutvider (netgear WN3000RP) i håp om at signalene skulle bli enda bedre. Dessverre så ikke dette til å funke noe merkbart heller. Bestemte meg derfor å prøve Netgear powerline XAVB5201 istedenfor, da signalene skal gå igjennom strømnettet. Har nå koblet den ene enheten i ruteren og den andre i PC`n som tegningen antyder. Da jeg hadde installert alt kom det opp at lokal tilkobling ikke har nettverkstilgang. Hva skal jeg gjøre videre. Har forsøkt å lese meg frem på nettet, Har kjørt ipconfig/all og da står får jeg frem at standard gateway er blank. (leste noe om dette). Kan noen hjelpe meg?? Hilsen en desperat kar som sliter! Fant det ut. Var faktisk noe galt med stikk kontakten. Byttet og da var alt bra :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå