G Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Dessuten er det mer enn bare pris. Jeg har vært innom en del operatører, og etter min personlige erfaring liker jeg Telenor/Djuice kundeservice best. Dette gjelder for så vidt på internett også. Der andre gjør alt de kan for å vri seg unna og legge ansvar på brukeren, løses saker raskt hos Telenor. Normalt slipper jeg å stå som nummer 34 i kø også. Men det er min personlige erfaring. Sjelden det er aktuelt å kontakte dem, men det hender, og de få gangene huskes når det blir bare dritt. Min erfaring er at erstatning-SIM er gratis hos Chess. Jeg tviler på at Telenor/Djuice har forbedret seg der. vet ikke. Sist jeg måtte ha nytt sim kjapt stakk jeg på en lokal sjappe og kjøpte nytt til 199 eller hva det var. Og fikk så trukket fra 199 påneste faktura Åh? Er det lotteri, eller en standard praksis dette? Er det Djuice det da? Uansett skaper det hodebry om man ikke får informasjon om slike muligheter. En chat med chess, enkelt og greit svar: "Vi sender deg nytt gratis".. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Dette har vært standard praksis i lengre tid, jeg fikk muligheten til dette for ca to år siden, og igjen nå forrige måned. Jeg gikk på Expert. Du har også muligheten til å bli tilsendt gratis, men siden jeg hadde fungerende telefon, var det bedre å bare droppe innom og hente. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Jeg har ikke brukt Telenor på mange år. Men jeg vil vel tro at de har best dekning og mest stabilitet over langen. Pris har jeg ingen formening om. Men "total" mangel på redundans for systemene sine, eller? Har Telenor nå og har hatt Telenor/djuice løsninger i noen år. De ligger stort sett på samme priser som de andre, og man får bedre avtaler ved å snakke direkte med dem. Eneste jeg syntes er synd er at de har GB-begrensning nå. Ifjor hadde jeg ubegrenset til 249,-/mnd og året før der ubegrenset til 199,-/mnd. Samtidig fikk jeg noen tusen sms og ringeminutter. Eneste som kostet var MMS. Høres ut som en snodig forretningsmodell. Jeg tror, men vet ikke om jeg ville falt innen kategorien "stor nok bruker" til å ha noe å "presse med" eller spørre pent med. Du er klarover at Telenor ikke har LOV til å være den billigste operatøren, ikke sant? Telenor har ~3.3M kunder, og den desidert største mobil operatøren i Norge. Dersom Telenor drev med pris pressing, og la seg billigere enn de andre operatørene, ville det vært problemer hos konkurranse tilsynet desverre. Mulig konkurransetilsynet gjør mye bra, men det der høres noe i overkant ut. Kunne de ikke hatt en litt sånn sakte regulering som gjør at Telenor innimellom kunne hatt lov å gå ned noen tikroninger ihvertfall? Mulig jeg kan, og presiserer kan her - hørt noe om at Telenor ikke har LOV til å være den billigste operatøren fra noen i forumet tidligere. Men, det har ihvertfall gått i glemmeboken, det kan jeg love deg. Når du formulerer deg slik "Ikke har lov til å være den billigste operatøren". Betyr det at Telenor har lov å legge seg som den nestbilligste da, istedetfor til en hver tid "omtrent" den dyreste? Tja... Dersom de hadde tillatt at Telenor kunne presse prisene, selv gradvis, ville Telenor ganske enkelt kunne presse ut hele resten av markedet, ved at Telenor har mulighet til å gå i langt større minus enn noen andre telebedrifter i landet... Så hadde de fått monopol. Selv om det var gradvis. Det er grunnen. Med over 60% av den norske befolkningen som kunder, ville det selvfølgelig vært helt topp for kundene om de plutselig ble superbillige, men det hadde vært grusomt for konkurrentene. Dessuten henger de jo relativt tett til i hvert fall hovedsegmentet av prisklasser. Hvis du har stort forbruk, er sjansene store for at du taper 5-10 kroner i måneden (eller til og med tjener hvis du virkelig er storbruker) på å velge Telenor/Djuice. Da jeg var yngre sendte jeg i overkant av 3000 meldinger i måneden. (Jeg vet nesten ikke hvordan jeg klarte det, nå passerer jeg sjelden 30 :-P) Da var det Djuice NonStop som var tingen. Alle andre abonnement ville kostet meg flere hundre kroner ekstra. Fordelen du har med Telenor i dag, er andre ting. Du betaler nesten samme pris, men får ting som HD-voice, 4G, NFC-betaling, og slike ekstratjenester. Nå er ikke det like viktig for meg, da er det bare å gå til en annen konkurrent som ikke trenger være redd for at de presser markedet for mye, og få billigere regninger. Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 20. november 2014 Forfatter Del Skrevet 20. november 2014 At Telenor vant er jo ikke så rart. Tek.no er eid av blant andre Telenor media. Det er viktig at dette er i bakhodet på leserne. At de har 3,3 millioner brukere er at telenor er underbydere på pris i bedriftsmarkedet. Nå har jo en stor andel av befolkningen dekket mobil av arbeidsgiver og kan dermed ikke velge selv. Andre har valgt telenor for deg. Det er riktig at Telenor eier 44,2 prosent av Amedia, som igjen eier Mediehuset Tek (som er et eget selskap). Når det er sagt, så forholder Tek.no seg i likhet med andre seriøse medier i Norge til pressens Vær varsom-plakat og Redaktørplakaten. Det betyr at redaktøren skal ta helt uavhengige avgjørelser og aldri la seg påvirke til å hevde meninger som ikke samsvarer med egen overbevisning. Hvis ikke plikter redaktøren faktisk å gå av. Reglene er laget for å unngå at kommersielle hensyn og det redaksjonelle arbeidet skal blandes sammen. Mer info om prinsippene vi jobber etter her: http://www.nored.no/Redaktoeransvar/Redaktoerplakaten og her http://presse.no/Etisk-regelverk/Vaer-Varsom-plakaten 1 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 22. november 2014 Del Skrevet 22. november 2014 Bra at du tar deg tid til å svare på slikt Kurt :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå