jr_605 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Jeg byttet ut snurredisken i min HP G840 til en Crucial MX100 256GB. Det jeg legger merke til er at HD Tune rapporterer lavere ytelse på områder som er i bruk enn på tomme områder. Her er resultatet etter at jeg klonet snurredisken med Ghost: Jeg kjørte Defrag (den som følger med Win7) og da ser resultatet slik ut: De treige områdene stemmer godt overens med hvilke områder som er i bruk. Jeg har en annen laptop med Samsung 840evo, og den har jo ett lignende problem, (der gjelder det dog bare gamle filer) derfor kjøpte jeg Crucial nå. Her er alle filene nye men allikevel syns jeg dette ser litt mistenkelig ut. Noen andre med samme erfaring? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 kjør ASSSD og Anvil. Post så resultater. Skru også av ALT strømsparing i windows. Lenke til kommentar
jr_605 Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 AS SSD: (Noe er merkelig her, aksesstid på read feiler (eller er blank iallefall) (Siste driver for diskkontroller er installert, strømsparing er av) Lenke til kommentar
johome Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Jeg kjørte Defrag (den som følger med Win7) og da ser resultatet slik ut: Tror ikke det er så lurt å kjøre defrag. SSD'en taper ytelse og levetiden forkortes. Lenke til kommentar
jr_605 Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Kjører vanligvis ikke defrag på ssd, men i dette tilfellet var det for å få flyttet filer for å se om min mistanke om at disken er tregere på områder som er i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå