Simen1 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hvor kan jeg finne en "taskmanager" klone til linux? Altså en sånn der man ser en graf over hvor mye CPU'en brukes, Ram, nettverk osv slik som i WinXP. Jeg har Suse 9.0 med KDE 3.1 Lenke til kommentar
moesen Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Gkrellm viser hvor mye CPU'n bruker og swap og masse annet, prøv det!! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Takk. Den virket genial og har grafer for "alt mulig". Men jeg kunne desverre ikke se at den støttet den splitter nye Suse 9.0 ennå. (kun 8.2) Jeg får vel sjekke tilbake etter hvert. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Du kan jo prøve, tror ikke det er noe forsjell på slike ting mellom SuSE 9 og 8.2. Skulle bare mangle om SuSE 9 støttet alt som har med 8.2 og gjøre. Anbefaler deg og prøve...Uansett om det ikke står at Gkrellm ikke støtter det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Ok, skal prøve! Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 KDE har en taskmanager-klone kalt ksysguard. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 kan være verdt å se på kommandoen "top" også Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Hmm.. Det første du må gjøre etter å ha installert greia, er å skaffe deg skinet som heter "invisible".. Fryktelig moro.. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Top! (Bare skriv "top" på en kommandolinje.) I motsetning til gkrellm er top ganske standard på "alle" *NIX-bokser. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har litt problemer med å få nettverkskortet til å fungere så jeg har ikke fått lagt inn gkrellm ennå. Men både ksysguard og top funker flott og gjør jobben. Det med nettverkskortet er nok et hardware-problem siden jeg ikke fikk det til å funke i windows XP heller. Får prøve ett av de andre jeg har liggende her. Har ikke prøvd skinnet invisible. (hørtes litt skummelt ut) Med det samme jeg er i spørrehumør: Hvor finner jeg alle programmene som ikke ligger på startmenyen? (webserver, gimp, ftpserver, osv) Maskinen er bare en PentiumII 333MHz med 128MB ram, 2MB integrert grafikk fra Matrox og 4GB harddisk. Er det noen lite ressurskrevende video-spillere som gir meg en minste sjanse til å spille video i fullscreen? (vcd, svcd, divx, xvid) (har mine tvil, men det skader vel ikke å spørre) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Har ikke prøvd skinnet invisible. (hørtes litt skummelt ut) Med det samme jeg er i spørrehumør: Hvor finner jeg alle programmene som ikke ligger på startmenyen? (webserver, gimp, ftpserver, osv) Invisible er fett, jeg bruker det til vanlig. De andre programmene finner du ved å åpne en kommandolinje, og skrive f.eks 'gimp', og så spretter gimp opp. 'apache', 'proftpd' mm... Jobber med en kommandolinjeguide til alinux.no btw.. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 De andre programmene finner du ved å åpne en kommandolinje, og skrive f.eks 'gimp', og så spretter gimp opp.'apache', 'proftpd' mm... Noen ganger må du skrive inn hele stien til programmet, f.eks. /en/veldig/snaal/sti/til/programmet/ditt/dittprogram... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Maskinen er bare en PentiumII 333MHz med 128MB ram, 2MB integrert grafikk fra Matrox og 4GB harddisk. Er det noen lite ressurskrevende video-spillere som gir meg en minste sjanse til å spille video i fullscreen? (vcd, svcd, divx, xvid) (har mine tvil, men det skader vel ikke å spørre) Blir vel litt knapt, men du kan jo prøve mplayer. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Irriterende med Mplayer er at den ikke har støtte for DVD menyer... vel, på mange måter er det behagelig og, men... Kansje det bare er jeg som har en gammel versjon. Kan jo være. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Neida, det stemmer det. Xine, derimot har støtte, men libdvdcss følger ikke med, så det må lastes ned og kompileres selv. Ikke at det er så fryktelig vanskelig Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Kan du ikke bare knappe Controll+Esc for å få en fin "kverk programmet" i KDE? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå