sickb Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Bortsett fra å bruke en gitt kobling mellom mobil og pc til synkronisering eller modem. Er det noen her som har erfaringer med å bruke mobil koblet til pc via bluetooth til andre ting? Som for eksempel å bruke mobilen som fjernkontroll og slikt? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Tja, er masse rart du kan bruke bluetooth til hvis du har en telefon med Symbian OS. Til 3650 f.eks finnes masse programmer som utnytter bluetooth. Eksempler på hva noen program fikser: - Lar deg bruke mobilen som fjernkontroll til winamp, powerpoint og slikt. Du får se playlisten på mobilen, og det er akkurat som om det er på telefonen mp3 spilleren er. - Få mobil skjermen opp på PC-en, og bruke musen og tastaturet til å styre mobilen. Med andre ord, du kan la mobilen ligge i lommen, men allikevel gå inn åpne menyene, og f.eks gå inn å skrive en melding - med PC-tastaturet. - Bruke mobilen som mus er også mulig, men er jo overhode ikke noe poeng/nytteverdi... Bare litt "kult". - Finnes også et program som holder orden på meldinger. Du får beskjed på PC-en når du får ny melding, og kan lese den på PC-en. Og selvsagt svare på PC-en også, med PC-tastaturet. Fungerer omtrent som Outlook gjør med email. Er masse muligheter, hvis du har symbian OS! Lenke til kommentar
sickb Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 Har S55, står ingenting på siemens sider om hva slags os det er på telefonen. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Det er ikke Symbian OS på S55. Lenke til kommentar
sickb Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 noen som vet hva slags os det er da? og om jeg kan bruke mobilen til noe annet enn å synkronisere da? om jeg kan bruke den til messenger via bluetooth og som fjernkontroll til winamp foreksempel? den har java iallfall, finnes det kanskje noe java programmer som kan gjøre susen? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Av dagens telefoner er det vel kun Nokia 7650, 3650, N-Gage og 6600 som har alle de mulighetene jeg nevnte. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Av dagens telefoner er det vel kun Nokia 7650, 3650, N-Gage og 6600 som har alle de mulighetene jeg nevnte. Og P800/900 (?) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 bergetun: Tja, kanskje. Ikke alle programmene som finnes på P800/900... Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Sony Ericsson T68 og T610 mulig flere med Pc Control du finner programmet på christersson.org Lenke til kommentar
parazite Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Finnes det noen andre programmer til se som lar deg styre flere ting på winampen enn bare å velge sang? Skulle gjerne hatt et program der jeg kan trykke play, stopp og pause, hadde vært fint med mulighet for å stille på volumet også. Finnest dette? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 parazite: Bemused fikser det: Lenke til kommentar
kul_11 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Tja, er masse rart du kan bruke bluetooth til hvis du har en telefon med Symbian OS. Til 3650 f.eks finnes masse programmer som utnytter bluetooth. Eksempler på hva noen program fikser: - Lar deg bruke mobilen som fjernkontroll til winamp, powerpoint og slikt. Du får se playlisten på mobilen, og det er akkurat som om det er på telefonen mp3 spilleren er. - Få mobil skjermen opp på PC-en, og bruke musen og tastaturet til å styre mobilen. Med andre ord, du kan la mobilen ligge i lommen, men allikevel gå inn åpne menyene, og f.eks gå inn å skrive en melding - med PC-tastaturet. - Bruke mobilen som mus er også mulig, men er jo overhode ikke noe poeng/nytteverdi... Bare litt "kult". - Finnes også et program som holder orden på meldinger. Du får beskjed på PC-en når du får ny melding, og kan lese den på PC-en. Og selvsagt svare på PC-en også, med PC-tastaturet. Fungerer omtrent som Outlook gjør med email. Er masse muligheter, hvis du har symbian OS! Hvilkene programmer er det du snakker om? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 - Bemused - Remote S60 (eller noe sånt) - Bemused/PCRemote (husker ikke) - Desktop Messenger Lenke til kommentar
parazite Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 GeeZuZz: Tenkte på noen andre programmer som ikke trenger symbian for å funke Har bare en T610.... Må jeg kjøpe meg en symbian telefon eller kan jeg få ønskede funksjoner uten? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 GeeZuZz: Tenkte på noen andre programmer som ikke trenger symbian for å funke Har bare en T610.... Må jeg kjøpe meg en symbian telefon eller kan jeg få ønskede funksjoner uten? hvis du har pc control så kan du bare gå i 'mouse control' så har du tilgang til alt du nevnte. du trykker # for å bytte mellom taste sett * viser deg hjelpe teks med hva de forskjellige tastene gjør. etter det jeg husker i farta styrer du volum med volumtastene på telefonen, har også play stop skip og pause Annen morsom ting, er audio gateway som MSI BT donglen min støtter. Kan bruke PC som headset på telefonen, Dvs når telefonen ringer så kan du bruke PC'ns høytaler og mic til å snakke, PC handsfree rett å slett :-) Lenke til kommentar
parazite Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Takker bzzlink! Men tror jeg satser på en symbian telefon neste gang. Er jo så ekstremt mange kule program du kan få til de. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 helt enig med deg. Men tror jeg tar skrittet rett til microsoft mobil neste gang. Bare de klarer å få den litt mer bærbar og med blåtann... Lenke til kommentar
PetterP Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Funksjonalitet som varsling ved innkommende anrop og SMS på PCen, samt mulighet for å sende utgående SMS/MMS fra PC er interessant! Tilsvarende softwaren som følger med på det nye Logitech BT keyboardet. Noen som vet hvor disse programmene finnes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå