Gå til innhold

Mobil + Bluetooth + PC = sant?

sickb

Anbefalte innlegg

Bortsett fra å bruke en gitt kobling mellom mobil og pc til synkronisering eller modem.

Er det noen her som har erfaringer med å bruke mobil koblet til pc via bluetooth til andre ting?

Som for eksempel å bruke mobilen som fjernkontroll og slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, er masse rart du kan bruke bluetooth til hvis du har en telefon med Symbian OS.

Til 3650 f.eks finnes masse programmer som utnytter bluetooth. Eksempler på hva noen program fikser:

- Lar deg bruke mobilen som fjernkontroll til winamp, powerpoint og slikt. Du får se playlisten på mobilen, og det er akkurat som om det er på telefonen mp3 spilleren er.

- Få mobil skjermen opp på PC-en, og bruke musen og tastaturet til å styre mobilen. Med andre ord, du kan la mobilen ligge i lommen, men allikevel gå inn åpne menyene, og f.eks gå inn å skrive en melding - med PC-tastaturet.

- Bruke mobilen som mus er også mulig, men er jo overhode ikke noe poeng/nytteverdi... Bare litt "kult".

- Finnes også et program som holder orden på meldinger. Du får beskjed på PC-en når du får ny melding, og kan lese den på PC-en. Og selvsagt svare på PC-en også, med PC-tastaturet. Fungerer omtrent som Outlook gjør med email.

Er masse muligheter, hvis du har symbian OS!

Lenke til kommentar

noen som vet hva slags os det er da? og om jeg kan bruke mobilen til noe annet enn å synkronisere da? om jeg kan bruke den til messenger via bluetooth og som fjernkontroll til winamp foreksempel? den har java iallfall, finnes det kanskje noe java programmer som kan gjøre susen?

Lenke til kommentar
Tja, er masse rart du kan bruke bluetooth til hvis du har en telefon med Symbian OS.

Til 3650 f.eks finnes masse programmer som utnytter bluetooth. Eksempler på hva noen program fikser:

- Lar deg bruke mobilen som fjernkontroll til winamp, powerpoint og slikt. Du får se playlisten på mobilen, og det er akkurat som om det er på telefonen mp3 spilleren er.

- Få mobil skjermen opp på PC-en, og bruke musen og tastaturet til å styre mobilen. Med andre ord, du kan la mobilen ligge i lommen, men allikevel gå inn åpne menyene, og f.eks gå inn å skrive en melding - med PC-tastaturet.

- Bruke mobilen som mus er også mulig, men er jo overhode ikke noe poeng/nytteverdi... Bare litt "kult".

- Finnes også et program som holder orden på meldinger. Du får beskjed på PC-en når du får ny melding, og kan lese den på PC-en. Og selvsagt svare på PC-en også, med PC-tastaturet. Fungerer omtrent som Outlook gjør med email.

Er masse muligheter, hvis du har symbian OS!

Hvilkene programmer er det du snakker om?

Lenke til kommentar
GeeZuZz: Tenkte på noen andre programmer som ikke trenger symbian for å funke :)

Har bare en T610....

Må jeg kjøpe meg en symbian telefon eller kan jeg få ønskede funksjoner uten?

hvis du har pc control så kan du bare gå i 'mouse control' så har du tilgang til alt du nevnte.

du trykker # for å bytte mellom taste sett * viser deg hjelpe teks med hva de forskjellige tastene gjør. etter det jeg husker i farta styrer du volum med volumtastene på telefonen, har også play stop skip og pause

Annen morsom ting, er audio gateway som MSI BT donglen min støtter. Kan bruke PC som headset på telefonen, Dvs når telefonen ringer så kan du bruke PC'ns høytaler og mic til å snakke, PC handsfree rett å slett :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...