Ronald Ulysses Swanson Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Jeg har sett igjennom innstillingene for auto korrektur i Word, men har ikke sett noe om dette. Det har seg sånn at jeg veldig ofte skriver "kostander" i stedet for "kostnader". Jeg har lagt denne inn i lista for auto korrektur, men er det mulig å få Word til å rette andre ord som inneholder dette ordet? F.eks. at den automatisk gjør "enhetskostander" om til "enhetskostnader". Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Hei på deg. Inne på Autokorrektur i Word 2013 kan du legge til at kostander skal endres til kostnader. Fil->Alternativer->Korrektur->Knappen for Alternativer for Autokorrektur Se bildet her: http://www.excelguru.no/download/901/ Vennlig hilsen Ketil Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Takk for svar, men som jeg skriver så er dette noe jeg allerede har gjort. Spørsmålet var mer rettet hvor skrivefeilen var den del av et ord - "enhetskostander" om til "enhetskostnader". 1 Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Tror ikke det er mulig. Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Ja, da leste jeg spørsmålet ditt for dårlig. Jeg tror helsten2 har rett. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 (endret) Veldig synd, for det er noen ord jeg nesten aldri klarer å stokke fingrene riktig på... Takk for svar begge to Endret 16. november 2014 av Ronald Ulysses Swanson Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 Hei igjen. Våknet søndag morgen med sterkt behov for å komme med et bedre svar til deg. Vi kan jo lage en privat liten autokorrektur. Jeg har laget to makroer under som kjøres når du klikker Lagre. Da kjøres korrekturmakroen automatisk og bytter ut "kostander" med "kostnader", samt "dagbaldet" med "dagbladet" (en av mine). Du kan laste ned en wordfil som funker her. http://www.excelguru.no/download/918/ Disse to makroene ligger i Wordfilen. Hvis du flytter dem til Normal.DOT, fungerer de for alle word-dokumenter. Håper dette er til større nytte for deg. Sub FileSave() Korrektur ActiveDocument.Save End Sub Sub Korrektur() Dim Fra(100) As String Dim Til(100) As String Fra(1) = "kostander": Til(1) = "kostnader" Fra(2) = "dagbaldet": Til(2) = "Dagbladet" x = 1 While Fra(x) <> "" Selection.Find.ClearFormatting Selection.Find.Replacement.ClearFormatting With Selection.Find .Text = Fra(x) .Replacement.Text = Til(x) .Forward = True .Wrap = wdFindContinue .Format = False .MatchCase = False .MatchWholeWord = False .MatchWildcards = False .MatchSoundsLike = False .MatchAllWordForms = False End With Selection.Find.Execute Replace:=wdReplaceAll x = x + 1: Wend ActiveDocument.Save End Sub 1 Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 16. november 2014 Forfatter Del Skrevet 16. november 2014 Det der ser utvilsomt veldig bra ut! Jeg skal få prøvd den i praksis i løpet av dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå