Formula90 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Biltema har akkurat fått in LED lys til hovedlys. skulle skifte hovedlysene på forestern da jeg så de hadde dette liggende. de sa at dette lyse nesten like bra som xenon lys? stemmer dette? 3000/6000K 25w/pere 1800lm Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Ikke bruk lys med betydelig kraftigere lysstyrke enn originalt. Reflektorene er ikke bygd for det, og du ender (på mange biler) opp med å blende andre trafikanter, spesielt i regnvær. Monter heller ekstralys. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 En bekjent prøvde et tilsvarende sett, fra ebay. 3000K. Det _så_ ut til å være brukbart sånn umiddelbart, men lysmengden som kom ned på asfalten var betydelig mindre.Personlig avventer jeg til jeg ser at det kommer slike med lysmengde på nivå med xenon. I og med at lyskilden er adskillig mer konsentrert, bør det være mulig å få til mer presis spredning / mindre strølys. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Reflektorene i seg selv påvirkes ikke av lysmengden (som måles i lumen), men av effekten, som igjen gir et bilde av varmeutviklingen. Hvorvidt denne ombyggingen er hensiktsmessig vet jeg ikke, men lovlig er den nok i alle fall ikke. Hovedlyktene er merket i forhold til hvilken lyskilde den er typegodkjent med, endrer du lyskilden fra halogen til diode er ikke bilen i forskriftsmessig stand lenger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå