Gå til innhold

Mobil hacket?Fått 2 nye kontakter på mobilen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en sony xperia z. Den har i det siste blitt litt treg. WIFI slår seg også automatisk på, uten at den tilsier at den skal det i innstillingene. Det gir ikke mening når den kobler seg på heller. Jeg kan være i byen, også plutslig har den koblet seg til et nett. Jeg kan også være på samme stedet i byen, og da har den ikke koblet seg til.

Tastaturet på mobilen "hakker" litt når jeg skriver. Jeg oppdaget også at jeg hadde fått 2 nye kontakter på telefonen.Det gikk ikke å slette de .Var ikke noe nr registrert. Gikk ikke å slette de da jeg gikk ut å markerte de, for å så trykke på søppelkassen.

Jeg har ikke lastet ned apper fra annet en googleplay. AVG har også vært innstalert i månedsvis på mobilen. Scannen med avg og mbam finner ingen ting.

Jeg har ikke så lyst til å formatere mobilen, men kommer til å gjøre det hvis jeg ikke finner annen løsning.

Ellers merker jeg ingen ting enn det som er nevnt ovenfor.

Takk for hjelp :)

Edit: Er ikke bare 2 nye kontakter. Tror eposten min ordna i kontaktlista. Virker som det er outlook.

Har fortsatt problemer med wifi.

Endret av Robinhood93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har mest sannsynlig slått på synkronisering mellom kontaktliste og andre programmer :)

Ja, oppdaget det. Fant ut at den ikke står på synkronisering via kontaktlista, så er usikker på hvorfor den er synkronisert. Veldig sikker på at det er outlook, men har også fått en iCloud-epostadresse synkronisert inn på kontaktlisten, ikke min, men en venn sin, så det er litt rart :p Aldri sett epostadressen før, men veit hvem som eiere den siden navnet står der, og vedkommende hadde iPhone før.

Synes AVG er ganske greit. Kan spore opp tlf, og det blir også tatt bilde hvis failer med å løse opp skjermen etter 3 ganger. Litt uheldig for meg hvis jeg er trøtt. Ikke alltid like gøy å se dobbelthake osv, med frontcam :p

Bør jeg være bekymret over virus? Finnes det andre grunner til den merklige WIFI oppførselen? Har google det, men ingen ting i innstillinger er huket av slik at den vil slå seg på av seg selv. Alikevell gjør den det når den vil.

Også er mobilen småtreg.

Endret av Robinhood93
Lenke til kommentar

Ville ikke vært bekymret for virus. Så lenge du kun laster ned apps fra Play store er det stort sett veldig trygt. Dog er det alltid greit å se på hvilke rettigheter og tilganger apper du installerer vil ha før du kjører på.

Wifi-oppførselen kan jeg ikke forklare på stående fot. Har du lekt deg med Sony sin Smart Connect?

Lenke til kommentar

Ville ikke vært bekymret for virus. Så lenge du kun laster ned apps fra Play store er det stort sett veldig trygt. Dog er det alltid greit å se på hvilke rettigheter og tilganger apper du installerer vil ha før du kjører på.

Wifi-oppførselen kan jeg ikke forklare på stående fot. Har du lekt deg med Sony sin Smart Connect?

Godt å høre :) Takk for hjelpen :)

Nei, det har jeg ikke. Testa den ut nå da :p Det som er rart, er at mobilen plutselig begynte med dette for noen uker siden. Har prøvd å finne ut hva grunnen kan være, men ser ikke ut som det har noe med appene å gjøre. Den kobler seg til nettet selv om ingen apper er åpne. Finner heller ikke noe mønster på når den kobler seg til. Det har heldigvis bedret seg litt. I begynnelsen var det noen netter jeg fant ut at WIFI var på, uten at jeg hadde gjort noe.

Lenke til kommentar

Kan det være manglende oppdateringer? Hadde trøbbel med min mobil i fjor (riktignok en nokia og ikke sony..) hvor den skrudde av og på wifi, slo seg av, slo seg på igjen, skrev inn riktig pin kode, åpnet programmer og noen gganger begynte og skrive meldinger selv :p hjalp å oppdatere ettellerannet ræl så fungerte den optimalt igjen

Lenke til kommentar

Kan det være manglende oppdateringer? Hadde trøbbel med min mobil i fjor (riktignok en nokia og ikke sony..) hvor den skrudde av og på wifi, slo seg av, slo seg på igjen, skrev inn riktig pin kode, åpnet programmer og noen gganger begynte og skrive meldinger selv :p hjalp å oppdatere ettellerannet ræl så fungerte den optimalt igjen

Takk for tipset! :) skal sjekke det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...