Gå til innhold

Oppgradering av kamera (Canon)

Anbefalte innlegg

Har et Canon EOS 550D kamera som jeg ikke får til å funke etter ha brukt da det regnet. Hadde riktignok plast over, men får det uansett ikke til å funke.

1. Hvor kan jeg sende det for å få det fikset?

2. Vurder samtidig å oppgradere til et litt bedre kamera. Ikke for mye opp i pris, men et lite hakk rent kameramessig. Kamera brukes mye til fotball. Har dere noe forslag på hva jeg bør velge? Trenger ikke store oppdateringa, da budsjettet heller ikke er all verden, men all forslag mottas med takk :-)

Endret av kåre klo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha bedre kamera enn 550d så må du nok opp til xxd serien til canon eller høyere. 600/650/700d er stort sett samme kamera som 550d, iallefall slik jeg har skjønt det. Det er jo selvsagt små forskjeller, sånn som flip skjerm, men sensoren er stort sett lik. Dette gjelder oppgraderinger innenfor canon, hvordan det er med andre merker er jeg ikke helt sikker på. Men de aller fleste nyere kameraer er vel like bra eller bedre enn 550d, kanskje bortsett ifra de aller billigste/entry modellene.

Lenke til kommentar

Det kan være en ide å ta en titt på bruktmarkedet på foto.no og finn.no. 7d mark i får man sikkert relativt rimelig nå, og det bør være et veldig godt kamera til fotball. Ellers har man jo 5d mark i og ii, som også er mye kamera for pengene.

Henning

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...