michael_r Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Fugler i solnedgang Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Kristoffer Møllevik Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Dagens bilde: En utfordring når et bilde har to motiver er å vektlegge begge på en slik måte at det ene ikke tar oppmerksomhet fra det andre. Ofte når man forsøker å vektlegge to elementer like mye i bildet, blir resultatet på mange måter at ingen av dem blir synlig vektlagt. Her føler vi at både fuglene og landskapet bak komplimenterer hverandre uten å konkurrere om oppmerksomheten. Kontrasten mellom himmel og fjell gjør denne midtlinjen til et naturlig fokuspunkt. Selv om fuglene er plassert nokså nær denne linjen er de plassert langt nok til høyre til at det ikke føles som de står i veien, samtidig som det er nok luft rundt dem. Fuglene skaper også en fin ledelinje som går fra fuglen til venstre, som peker på fuglen til høyre, som tilsynelatende ser inn i bildet, på solnedgangen. Forbedringsforslag: Bildet hadde nok blitt bedre med litt mindre himmel og litt mer forgrunn/mellomgrunn. Fuglene kunne for eksempel bli plassert på den øvre horisontale tredjedelslinjen. Roten/stokken nede til venstre er et interessant element som er med på å skape ledelinjer i bildet, og med litt mer forgrunn, og ikke fullt så hard vignettering i bunnen, ville den blitt et sterkere element i bildet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Gratulerer med Dagens:-) Kristoffer M. sier det meste, så det slutter jeg meg fint til. Lenke til kommentar
michael_r Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Tusen takk, kjempegøy med dagens bilde Veldig detaljerte tilbakemeldinger, det setter jeg pris på! Lenke til kommentar
michael_r Skrevet 14. november 2014 Forfatter Del Skrevet 14. november 2014 Lastet opp en ny versjon nå, med litt mer av forgrunnen og stokken litt mer synlig. Synes kanskje at stokken stjeler litt mye fokus nå? Lenke til kommentar
Kristoffer Møllevik Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 Ja, enig i det. Kanskje en mellomting der du gjør stokken litt mørkere fungerer? Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Gratulerer, v2 ble svært så bra, synes jeg. -bjarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg