bigggan Skrevet 16. november 2014 Del Skrevet 16. november 2014 (endret) Dæven hadde jeg hatt en nabo som deg... Bare for å presse en person for sine slanter for at du skal føle deg tøff. Her burde du finne ut hvem som har gjort hærverk isteden for å prøve utpressning for en stakkar kar som er så uheldig å være din nabo.Ehm, hvor har du det fra at trådstarter er den som truer med rettslige skritt her? Om det gjelder ham eller noen andre, betyr ikke noe for meg, lavmål er det uansett føler jeg det da. Men kanskje jeg skulle endre setningen til "ham" istedenfor, siden det ikke kommer frem hvem denne personen er. Endret 16. november 2014 av bigggan Lenke til kommentar
madammim Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Har ikke B plikt til å opplyse A om sitt vanntette alibi på et så tidlig tidspunkt som mulig? Både for å forhindre at tullet eskalerer og legger beslag på offentlige resurser, men også for å gi A en mulighet til å finne andre mulige utøvere av skadeverket, eventuelt anmelde og involvere politi? Hvis B sitter og ruger på sitt vanntette alibi i flere måneder til saken prøves for forliksrådet, kun for å rekke tunge til A og si "ædda bædda", blir ikke det feil? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Strengt tatt ikke. Det vil tale mot ham ved sakskostnadsavgjørelsen i den sivile saken at han kunne unngått saken på et mye tidligere stadium, men han har ingen plikt til å gjøre det. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 men han har ingen plikt til å gjøre det. Tvisteloven §§ 5-2 og 5-3 indikerer noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå